Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 10:54

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prasówka
Post: 22 sty 2014, 16:43 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Postanowiłem założyć nowy wątek wzorem dawnego forum, w którym takowy istniał. Można zamieszczać tutaj artykuły prasowe, pojawiające się w mediach, a dotyczące elbląskiej komunikacji miejskiej. Każde inne posty, które nie będą zawierać treści artykułu oraz źródła (linku) z którego on pochodzi będą usuwane bez ostrzeżenia [scorpio44]. Do dyskusji na temat treści artykułów zamieszczonych w tym wątku, będzie służyć wątek "komentarze do prasówki", który zaraz założę, określając w nim zasady wypowiadania się.
Na początek dzisiejszy artykuł o dowcipnym kierowcy linii 12 ;)


Teraz ja - Dowcipny kierowca "dwunastki"
Po wydarzeniach sprzed kilku dni proponuję, żeby wprowadzić do powszechnego obiegu powiedzonko: dowcipny jak kierowca "dwunastki". Do dziś wraz z mężem zaśmiewamy się z jakże wspaniałego poczucia humoru pana, z którym mieliśmy zaszczyt podróżować w ostatnią sobotę około godziny 22 i któremu zawdzięczamy niezapomniany wieczorny spacer.
Ale do rzeczy: ponieważ mieszkamy w okolicach Krasnego Lasu, jedynym środkiem lokomocji, jaki w swej łaskawości miasto udostępnia tej, coraz liczniejszej grupie elblążan, mieszkającej w naszych okolicach, jest autobus numer 12. Pominąć w tej opowieści należy może fakt, że autobus ten w dni wolne od pracy kursuje nader rzadko, właściwie - raz na godzinę, co rozumiemy jako sposób skłonienia nas i naszych sąsiadów do wczesnego powrotu do domu, zajęcia się raczej rodziną ,praniem i oglądaniem TV niż szukaniem grzesznych rozrywek w centrum miasta, nie daj Boże - odwiedzaniem znajomych…
”Dwunastka” też kursuje sobie, swobodnie interpretując raczej pojęcie punktualności - zwykle podane w rozkładzie jazdy godziny przyjazdów są traktowane jako luźna propozycja dla pana kierowcy niż faktyczny termin przybycia na przystanek.Tak też było w sobotę.
Planowaliśmy zdążyć na ostatnią dwunastkę o godzinie 22.27 wg rozkładu na przystanku przy szpitalu wojewódzkim w kierunku: Próchnik. Jednak autobus przybył znacznie wcześniej - może był to poprzedni, znacznie spóźniony. W sumie fajnie - pomyśleliśmy, wsiadając, będziemy wcześniej w domu. Autobus szybko przemierzał ulice miasta, zbliżaliśmy się do naszego celu podróży w Krasnym Lesie. Jakież jednak było nasze zdumienie, gdy pan kierowca, mimo iż musiał widzieć, że wstaliśmy z miejsca i zbliżyliśmy się do drzwi wyjściowych, co więcej - kilkakrotnie nacisnęliśmy przycisk sygnalizujący zamiar wysiadania - w ogóle się na naszym przystanku nie zatrzymał! Zatrzymał się za to na następnym - a proszę nam wierzyć, przechadzka w 10-stopniowym mrozie w zimową noc, pośród pól i lasów nie jest tym, na co akurat mieliśmy ochotę w sobotni wieczór.
Różnica jednego przystanku w naszych stronach nie jest tym samym, co przechadzka po Hetmańskiej... Na dodatek mąż ma kontuzję nogi i problemy z sercem… Cóż, pan kierowca „dwunastki” wiedział jednak lepiej, że wieczorny spacer jest właśnie tym, co poprawi nasze samopoczucie i zdrowie. Może miał rację - właściwie czujemy się dziś w miarę dobrze, prócz tego, że bierze nas cholera.
Doceniamy jednak fakt, że ZKM zatrudnia pracowników, kierując się widocznie ich poziomem poczucia humoru i ogólnego wyluzowania. Mamy jednak nieśmiałą prośbę - dla lepszej orientacji mieszkańców naszej dzielnicy, proponujemy, żeby niektóre kursy „dwunastki” oznaczyć wielką literą ”Z” - jak „ZDROWOTNY”. Wtedy będziemy wiedzieć, że to, czy wysiądziemy na naszym przystanku jest wyłącznie dziełem przypadku i raczej wybierzemy się na miasto w traperach i narciarskich kurtkach, z termosem i kanapkami na drogę. Czy nasz projekt znajdzie uznanie w oczach zarządu ZKM?
A pana dowcipnego kierowcę serdecznie pozdrawiamy. Pasażerowie.
Źródło: http://www.portel.pl/artykul.php3?i=70892


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 23 sty 2014, 09:02 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Autobus linii 23. Mieszkańcy pytają - czy to jest normalne?
Mija dopiero miesiąc odkąd firma Arriva obsługuje elbląskie autobusy. Niestety, po raz kolejny powracamy do problemów związanych z nowym przewoźnikiem. Tym razem skarga dotyczy autobusu linii nr 23, który nie wyjechał na swoją trasę.
- Na linię 23 obsługiwaną przez nowego przewoźnika "Arriva" nie wyjechał wczoraj autobus. To jest niedopuszczalne. Jak ktoś taki mógł wygrać przetarg? ZKM oczywiście milczy. To już nie pierwszy taki przypadek – mówi nasz Czytelnik.

- Dzisiaj chciałem skorzystać z usług komunikacji miejskiej. Mój wybór to nową linię 23. Po piętnastu minutach zadzwoniłem do dyspozytora, który powiedział mi, że nie ma dostępnych autobusów i w związku z tym linia nie kursuje. Czy to jest normalne? – pyta nasz kolejny Czytelnik.

Skarg jest coraz więcej. Nie tylko na linię 23, ale i również na autobusy oznaczone numerami 12 oraz 16.

Oczywiście, spóźnienia autobusów można tłumaczyć faktem, że mamy coraz gorsze warunki pogodowe, a co za tym idzie utrudnienia na drodze. Nie zmienia to faktu, że przewoźnicy powinni być przygotowani na taką ewentualność i trzymać się rozkładu jazdy. Pasażerowie uczciwie płacą za przejazd. Naturalne jest, że kupując i kasując bilet oczekują również poszanowania zasad z drugiej strony. Na zewnątrz panują mrozy. Wyczekiwanie na autobus w takich warunkach bez wątpienia nie jest przyjemnością.

Po ostatnim opublikowanym liście naszej Czytelniczki w sprawie kierowcy autobusu numer 7 otrzymaliśmy od Arrivy komentarz w tej sprawie. Prezentuje się następująco:

Dziękujemy za poniższą informację. Ustaliliśmy już kto danego dnia obsługiwał komunikację i podjęliśmy w tej sprawie stosowne działania. Pragniemy nadmienić, iż dnia 20 stycznia 2014 autobusem o numerze bocznym 600 kierował pracownik z bardzo dużym doświadczeniem w jeździe autobusem. Kierowca jeździł w Warszawie i w Elblągu (łącznie 40 lat za kierownicą). Dziękujemy za informację i mamy nadzieję, że ta sytuacja się nie powtórzy.

Z poważaniem
Anna Organiściak

Podobne sytuacje zdażają się nagminnie, nie ważne czy dotyczą kierowców, czy kursowania poszczególnych linii. Faktem jest, że Arriva na elbląskim rynku funkcjonuje dopiero od miesiąca, a problemy są widoczne gołym okiem. Czy nowy przewoźnik to nadal stare problemy?
Źródło: http://moto.elblag.net/artykuly/autobus ... r,9353.htm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 23 sty 2014, 12:19 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Autobusem do Góry Chrobrego już od najbliższej soboty
ZKM w Elblągu informuje, że aby ułatwić dojazd do Góry Chrobrego podczas ferii zimowych, od 25 stycznia br. (sobota) autobusy na wybranych kursach linii nr 17 w obu kierunkach, będą dojeżdżały na parking pod stokiem.
Autobusy linii nr 17 na oznaczonych kursach, od ronda Kościuszki – Chrobrego będą kursowały ulicą Chrobrego do parkingu pod Górą Chrobrego, gdzie zostanie ustawiony dodatkowy, tymczasowy przystanek dla osób wysiadających i wsiadających. Po zawróceniu, autobusy będą wracać do ronda ulicą Chrobrego, kontynuując następnie kursy po swojej stałej trasie.

W związku z tym, w rozkładzie jazdy dla niektórych kursów linii nr 17, wprowadzone zostaną maksymalnie 3 minutowe korekty.

Nowe, tymczasowe rozkłady jazdy linii nr 17 zostaną umieszczone na przystankach i na stronie internetowej ZKM w Elblągu w dniu 24 stycznia br.

Więcej informacji można uzyskać pod numerem 55 235 55 00.

ZKM Elbląg
Źródło: http://info.elblag.pl/37,34369,Autobuse ... oboty.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 06 lut 2014, 16:02 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Elektroniczne tablice na przystankach autobusowych. Kiedy pojawią się kolejne?
W Elblągu działają już trzy tablice elektroniczne na przystankach autobusowych. Znajdują się one na przystanku przy ul. Hetmańskiej, druga obok budynku Sądu przy ul. 1 Maja, a trzecia obok Dworca przy al. Grunwaldzkiej. Trzy tablice informacji pasażerskiej działają już od 2012 roku. W ciągu najbliższych miesięcy planowane jest zakupienie kolejnych trzech. Nie wiadomo jeszcze na których przystankach zostaną zamontowane. Zależne jest to od możliwości zasilania tych urządzeń. Na pewno umieszczone zostaną w centrum miasta.

Tablice te są na pewno dużym udogodnieniem dla mieszkańców Elbląga. Można szybciej i łatwiej zorientować się, o której godzinie będzie najbliższy autobus. Czy warto na niego czekać czy może lepiej skorzystać z tramwaju. Niestety koszt jednej tablicy to blisko 30 tys. zł plus montaż, więc jest to dosyć droga inwestycja.

Zapytaliśmy specjalistę ds. marketingu i komunikacji społecznej ZKM Michała Góreckiego, czy były przypadki próby dewastacji tychże urządzeń. Poinformował nas, że na szczęście nic takiego się nie wydarzyło. Tablice powinny działać bez zarzutów.

Źródło: http://www.elblag.net/artykuly/elektron ... h,9612.htm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 06 lut 2014, 16:09 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Nie będzie autobusu do Góry Chrobrego
ZKM w Elblągu odwołuje kursy linii numer 17 do Góry Chrobrego.
— W związku z zakończeniem ferii zimowych, a także skromnym zainteresowaniem, od dnia 12 lutego autobusy linii nr 17 nie będą dojeżdżały na parking pod Górą Chrobrego — informuje Michał Górecki z ZKM w Elblągu. — Nieznaczne wydłużenie czasu obowiązywania zmian w trasie tej linii jest związane z koniecznością wymiany rozkładów na wszystkich przystankach na trasie linii nr 17.

Źródło: http://elblag.wm.pl/189347,Nie-bedzie-a ... z2sYSW2tEc


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 07 lut 2014, 19:25 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Kierowca nie zatrzymał się na przystanku. Pasażerowie wzburzeni. Zobacz nadesłane video
Znów kierowcy autobusów i znów brak kultury z ich strony. Mieszkańcy Elbląga coraz częściej skarżą się na prowadzących pojazdy. Tym razem problem dotyczy faktu nie zatrzymania się autobusu na przystanku, na którym pasażerowie chcieli wysiąść.
Jedna ze skarg dotyczy kierowcy autobusu linii 13, która jest obsługiwana przez nowego przewoźnika Warbus sp. z.o.o.

„Pierwsza sprawa to taka, że kierowca jechał dynamicznie hamując, co skutkowało szarpaniem autobusu na każdym zakręcie. Ponadto kierowca nie zatrzymał się o 15:20 na przystanku przy ul. Piłsudskiego. Dwie pasażerki chciały wysiąść w tym miejscu. Krzyczały do kierowcy, aby się zatrzymał. Niestety kierowca to zbagatelizował i pojechał dalej. Jedna z pasażerek wysiadła na przystanku Królewiecka-szpital. Natomiast starsza pasażerka pojechała na kolejny, aby móc się przesiąść i wrocić na ul. Piłsudskiego. Podeszła do kierowcy i zapytała dlaczego się nie zatrzymał. Poinformowała go, że wciskała przycisk mimo iż to nie był przystanek na żądanie. Kierowca nawet nie odpowiedział, a gdy pasażerka powiedziała, że teraz musi ją zawieźć odpowiedział, że chyba musiałaby mu zapłacić, żeby ją zwiózł” - relacjonuje nasza czytelniczka.

Skontaktowaliśmy się w tej sprawie ze specjalistą ds. marketingu i komunikacji społecznej ZKM Michałem Góreckim. Poinformował nas, iż pasażerka zgłosiła się już do ZKM w tej sprawie. Z systemów monitorowania pojazdów, wynika, że kierowca nie zatrzymał się na tym przystanku. Michał Górecki zapewnia nas, że skontaktowano się już z przewoźnikiem i kierowca zostanie zdyscyplinowany, a także zostaną wyciągnięte konsekwencje służbowe. „Za niedogodności wywołane tym zdarzeniem, ponownie przepraszamy”.

Otrzymaliśmy także drugie zgłoszenie od czytelnika dotyczące linii numer 14. Pasażer informuje nas, iż autobus jechał z otwartymi drzwiami przez pewien odcinek drogi. W tej kwestii ZKM zapewnia, iż zostanie zwrócona na to uwaga. Przewoźnik już zadeklarował, że pojazd zostanie przyjęty na warsztat, w celu ustalenia przyczyn usterki.

Źródło: http://moto.elblag.net/artykuly/kierowc ... w,9651.htm
Link do filmiku z artykułu: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... QFJsdn9G14


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 07 lut 2014, 19:35 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Podróż tramwajem w oczach mieszkanców naszego miasta – zobacz wyniki sondy
Spółka Tramwaje Elbląskie dokłada wszelkich starań, aby przypodobać się mieszkańcom korzystającym z ich usług. W listopadzie 2013 roku pojawiły się dwa nowe tramwaje kursujące na trasie linii nr. 4. Jednak czy to wystarcza podróżującym mieszkańcom? Postanowiliśmy to sprawdzić i zapytać elblążan czy są zadowoleni z obecnego stanu tramwajów, punktualności, komfortu przejazdów oraz czy cena biletu jest odpowiednia w zamian za oferowane usługi.

Pani Małgorzata:
Jestem niezadowolona, bo przekopują nam miasto i ciągle zmieniają linie. Zmuszona jestem praktycznie cały czas chodzić na piechotę. Punktualność ponad wszystko, a z tym bywa różnie. Nasi tramwajarze są bardzo znerwicowani. Nie chcą otwierać w ogóle przednich drzwi bo jest zimno. Są przecież starsze osoby czy kobiety w ciąży, które chciałyby wsiąść koło kierowcy i kupić bilet bez przepychania się przez pół tramwaju. Mamy to co mamy, miasto może nam to wszystko polepszy. Czekam na dzień, w którym to ruszy i będzie funkcjonować tak jak powinno. Póki co tramwaje dla mnie nie istnieja, bo szybciej dojdę na piechotę.

Pan Piotr:
Tramwaje oceniam pozytywnie. Jedyny probleme pojawia się dopiero wtedy, gdy tramwaj jest pełny, bo trzeba jechać w ścisku i jest problem z wsiadaniem i wysiadaniem. Czasami trzeba wręcz odepchnąć parę osób, żeby się wydostać z tramwaju. Jeśli chodzi o punktualność to tramwaje przyjeżdżają z reguły na czas, ale zdarzają się wyjątki.

Pani Maria:
Ze względu na to, że przejazdy tramwajami mam bezpłatne to jeżdżę dużo i jestem bardzo usatysfakcjonowana z obecnego stanu rzeczy. Pojawiają się coraz nowsze tramwaje i przede wszystkim są ciepłe co jest dla mnie najważniejsze zimą. Nie ma także tłoku ludzi co bardzo umila taką podróż bo nie muszę się martwić o miejsce.

Kacper Rogacki:
Dość często zdarza mi się jeździć tramwajami i to w zasadzie jedną linią. Komfort jazdy zależy od tego jaki przyjedzie tramwaj, bo w tych nowych jest bardzo wygodnie, a w starszych już nie do końca. Są bardzo nieszczelne i jest w nich zimno, bo w całym tramwaju po prostu wieje. Spóźnienia jak już się zdarzają to jest to kwestia jednej czy dwóch minut, więc da się przeżyć.

Pani Krystyna:
W Elblągu jechałam tylko kilka razy tramwajamy, bo jestem przyjezdną z Koszalina, ale te przejażdzki zrobiły na mnie pozytywne wrażenie. Zdarzyła mi się taka sytuacja, że kierowca nie miał jak wydać pieniędzy i ku mojemu zaskoczeniu potrafił na przystanku podejść do sąsiedniego tramwaju i poprosić kolegę z pracy o trochę drobnych. Z taką uprzejmością bardzo rzadko można się spotkać, więc tym bardziej jestem pozytywnie nastawiona.

Pan Kazimierz:
Problemem są stare tramwaje i czekam aż zostaną wymienione. Jak przyhamują to można wyrżnąć w siedzenie. Może to zależy też od samego tramwajarza. Poza tym jest fajnie, bo pojawiają się już te nowsze, które są bardzo ładne i komfortowe. Warto zwrócić uwagę na zachowanie pasażerów. Dobrze by było, gdyby pojawiły się w tramwaju ogłoszenia "ustąp miejsca starszemu". Młodzi tego nie robią nawet jak pojawi się osoba poruszająca się o kulach i nie pomyślą o wstaniu z miejsca.

Pan Dariusz:
Wydaje mi się, że z roku na rok jest coraz lepiej. Wiadomo trochę tych wagonów dochodzi i podnosi się poziom komfortu pasażerów. Punktualność na pewno stoi na przyzwoitym poziomie i pod tym względem sytuacja jest lepsza w porównaniu do autobusów z prostego powodu – tramwaje są uprzywilejowane i maja pierwszeństwo. Wszędzie się zdarzają awarie. Jest zima i z warunkami musimy sobie jakoś radzić. Nie jest źle i w porównaniu z innymi miastami wygląda to dość przyzwoicie.

Z elblążanami rozmawiał Majciej Traczyński

Źródło: http://info.elblag.pl/49,34590,Podroz-t ... sondy.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 08 lut 2014, 10:54 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Przyszło nowe, ale czy lepsze? Autobusy w Elblągu to nadal temat drażliwy
Za nami prawie 1,5 miesiąca od wprowadzenia na rodzimy rynek nowych przewoźników w autobusowej komunikacji miejskiej. Z zapewnień ZKM w Elblągu wynikało, że od 1 stycznia 2014 roku jakość przewozów w naszym mieście - w dużym uproszczeniu – będzie łatwiejsza, prostsza i przyjemniejsza. Te jednak nie mają jak na razie przełożenia z teorii na praktykę. Często słyszymy pytania o to, gdzie zapowiadane zmiany, mające zdecydowanie wpłynąć na komfort podróżujących? Takie same pytania zadajemy dziś elbląskiemu ZKM-owi.
Nowe i młodsze, niskopodłogowe, monitorowane autobusy z lepszą cyrkulacją powietrza wewnątrz. Wszystkie wyposażone w system Elbląskiej Karty Miejskiej, rozszerzone o głosowe zapowiedzi przystanków, zainstalowane na zewnątrz pojazdów. Czyste, cieplejsze w zimie i kontrastowo oznakowane na stopniach, co ma być ułatwieniem dla osób niewidzących i niedowidzących. Takie miały być autobusy jeżdżące po Elblągu od 1 stycznia 2014 roku. Tymczasem spotykamy się z opiniami mieszkańców miasta, radnych – którzy są głosem elblążan na szczeblu samorządowym, a także tych, którzy nasze miasto odwiedzają i wyrażają raczej rozczarowanie, niż entuzjazm tym, co wozi ich po elbląskich ulicach.

Gdzie nowości?

Wśród zarzutów najczęściej pojawiają się te mówiące o znacznych spóźnieniach autobusów na poszczególnych liniach. Dostaje się też samym pojazdom: w wielu nadal brakuje kamer monitoringu, próżno w nich nawet szukać... systemu EKM. Na niektórych liniach jeżdżą pojazdy, które wyposażone są w jedne z najstarszych typów kasowników-dziurkaczy. Część nowych „maszyn” trafi do Elbląga dopiero za kilkanaście tygodni, a pasażerowie wciąż skarżą się na zimno panujące w pojazdach i brud - Aura za oknem nie sprzyja utrzymaniu czystości, ale czy musimy być skazani na autobusy, na których od brudu nie widać nawet numeru linii? – to tylko jedna z uwag, które pod adresem rodzimej komunikacji miejskiej cyklicznie przychodzą na naszą redakcyjną skrzynkę.

Kilka kluczowych dla mieszkańców kwestii postanowiliśmy wyjaśnić więc w Zarządzie Komunikacji Miejskiej Elblągu. Ostatnie zawirowania związane z firmami, które brały udział w przetargu u wielu z nas spowodowały chaos informacyjny. Przypominamy więc raz jeszcze – od 1 stycznia br. mamy w mieście na razie dwóch nowych przewoźników: firmę Arriva i Warbus, na pakiet nr 2 i 3, gdyż to właśnie na trzy pakiety zostały podzielone elbląskie linie autobusowe – W toku jest nowy przetarg na pakiet nr 1, czyli linie nr 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20 – wskazuje Michał Górecki, specjalista ds. marketingu i komunikacji społecznej ZKM w Elblągu.

Zasadnym stało się dla nas pytanie o to, ile w końcu nowych autobusów pojawi się w Elblągu w ramach umowy z przewoźnikami i kiedy to nastąpi? - Zgodnie z dotychczasowymi deklaracjami dwóch nowych przewoźników jeszcze w tym roku sprowadzi do Elbląga łącznie 18 nowych pojazdów wyprodukowanych już w 2014; 12 dostarczy firma Arriva Sp. z o.o., 6 - Warbus Sp. z o.o. – wskazuje Michał Górecki.

Tyle teoria. Poprosiliśmy więc o wyjaśnienie, ile fabrycznie nowych autobusów pojawiło się już w Elblągu, czy wszystkie wyjechały już na ulice i czy każdy z nich posiada zamontowany system EKM? Na te ostatnie pytanie ZKM nie udzielił jednak jednoznacznej odpowiedzi - Wszystkie autobusy, którymi przewoźnicy będą służyć naszym pasażerom, muszą posiadać urządzenia systemu EKM – mówi Michał Górecki. - Od 1 stycznia Arriva rozpoczęła świadczenie usług m.in. 5. fabrycznie nowymi autobusami wyprodukowanymi pod koniec 2013 roku. W ostatnich dniach Arriva sprowadziła kolejne 2 nowe autobusy, wyprodukowane już w 2014 – kontynuuje Michał Górecki. - Przewoźnik ten do końca kwietnia planuje systematycznie sprowadzać kolejne, nowe autobusy. Warbus również w najbliższych miesiącach sprowadzi do Elbląga nowe autobusy.

Na oko kamery jeszcze poczekamy

Niestety, nie wszystkie autobusy posiadają także monitoring wizyjny. Ten jest dla wielu pasażerów niezwykle ważny. W ostatnim czasie w elbląskiej komunikacji miejskiej znowu uaktywnili się drobni złodziejaszkowie, którzy autobusowy tłok lubią wykorzystywać do splądrowania torebki lub plecaka. Monitoring w szybki i łatwy sposób rozwiązałby ten problem, potrafiłby także wskazać, kto kasuje bilet, a kto podróżuje na przysłowiową „gapę” Ale to w najbliższym czasie ma ulec zmianie - Docelowo wszystkie autobusy będą musiały posiadać monitoring wizyjny. W tej chwili nie wszystkie pojazdy są wyposażone w odpowiednie urządzenia - część autobusów jest tymczasowa i zostanie wymieniona na fabrycznie nowe, już z kompletnym wyposażeniem i zgodnie z naszymi wymogami – tłumaczy Michał Górecki. - Ponieważ umowa z Warbusem została podpisana w drugiej połowie stycznia, a więc przewoźnik miał naprawdę mało czasu na przygotowania, w niektórych autobusach, ten monitoring będzie montowany w najbliższych dniach.

Jak wyjaśnia pracownik ZKM monitoring nie wymaga obsługi: nagrania są zapisywane w pamięci komputera umieszczonego w autobusie i przechowywane przez określony czas, a następnie nadpisywane lub zastępowane nagraniami z kolejnych dni - W razie konieczności, np. na życzenie policji – nagrania z danego wozu będą kopiowane i udostępniane uprawnionym do tego osobom – zapowiada Michał Górecki.

Swego czasu dużo mówiło się także o tym, że wraz z pojawieniem się nowych przewoźników w Elblągu, autobusy zostaną doposażone w głosowe zapowiedzi przystanków na zewnątrz pojazdu. W tej kwestii nie ma jednak dobrych wiadomości. Obecnie elbląski ZKM nie dysponuje środkami, aby móc wprowadzić takie udogodnienie.

Dla brudasa - karny łoś

Pozostaje jeszcze kwestia estetyki i czystości w pojazdach – i samych pojazdów. ZKM nadal skrupulatnie przykłada uwagę do tego, by kierowcy, którzy siadają za autobusowe „kółko” wyglądali schludnie i elegancko. Z własnych obserwacji poczynionych w autobusach linii z każdego pakietu nie dostrzegliśmy dowolności w strojach kierowców, co trzeba zaliczyć na plus. – Zgodnie z naszymi wymogami kierowcy powinni być ubrani w sposób schludny i estetyczny; w przypadku mężczyzn są to długie spodnie i koszula oraz marynarka lub sweter w jednolitych, niejaskrawych kolorach; w przypadku kobiet – spódnica lub długie spodnie i koszula oraz marynarka lub sweter także w jednolitych, niejaskrawych kolorach – mówi - Michał Górecki. - Nie wymagamy aby był to jednolity ubiór dla wszystkich pracowników danej spółki. Niemniej jeden z przewoźników – Arriva – właśnie taką zasadę stosuje.

Nie wiemy za to jak często elbląskie autobusy trafiają do myjni. ZKM tłumaczy, że każdy pojazd komunikacji miejskiej w naszym mieście, w momencie rozpoczęcia dnia pracy powinien być czysty wewnątrz i na zewnątrz. Podczas kontroli zwraca się na to szczególną uwagę – Jeżeli stan czystości budzi nasze zastrzeżenia, nakładamy kary finansowe – mówi Górecki.

Na koniec zaś dobra wiadomość. Na elbląskich przystankach niebawem pojawią się kolejne elektroniczne tablice – Dokładnie trzy nowe. To gdzie zostaną zlokalizowane, oprócz natężenia ruchu na danym przystanku, będzie również uzależnione od możliwości podłączenia tych urządzeń do sieci energetycznej – zapowiada pracownik ZKM.

Nowe tablice pojawią się prawdopodobnie na przystankach zlokalizowanych w centrum miasta.

Aleksandra Szymańska

Źródło: http://info.elblag.pl/37,34601,Przyszlo ... zliwy.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 08 lut 2014, 18:07 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Autobusy nie trzymają się tras, spóźniają się, wyświetlają trasę po czesku

Zarząd Komunikacji Miejskiej sp. z o. o. na przełomie 2013 i 2014 roku przeprowadził przetargi na obsługę linii autobusowych w Elblągu. Umowy podpisano do 2020 roku. Miała być nowa jakość komunikacji miejskiej od nowego roku a jest po staremu jak nie gorzej — czytamy w liście Klubu Radnych PO przesłanym do naszej redakcji. Czekamy na sygnały Czytelników w tej sprawie.

Startujący w przetargu wykonawcy mieli czas zapoznać się z topografią miasta, wymogami klientów, a także, jako firmy oferujące usługę przewoźniczą wiedzą jak szybko reagować i oferować najwyższą jakość. Czy wiedzą, czy zagapili się?

Dowiadujemy się od mieszkańców albo z doniesień medialnych, a często sami doświadczamy problemów w funkcjonowaniu komunikacji w Elblągu.
A oto nasze uwagi:

- Autobusy wielokrotnie są spóźnione, a co najgorsze zdarzają się przypadki, że autobusy nie przyjadą.
- Mieszkańcy stojąc na przystankach marzną i spóźniają się do pracy.
- Karygodne jest, że w przypadku awarii pojazdu przewoźnik nie podstawia natychmiast pojazdu zastępczego.
- Kierowcy nie trzymają się trasy po której powinna się poruszać dana linia,
- Brak planu linii naklejonej na szybach, dla pasażera z poza miasta trudno zorientować się dokąd jedzie.

Czy w takim razie Zarząd Komunikacji Miejskiej sp. z o. o. wyciąga konsekwencje wobec przewoźników, czy jest może przymykane oko?

Kolejne uwagi:
Bulwersujące jest, że w wielu pojazdach na czołowych tablicach elektronicznych nie jest wyświetlany numer linii a także nazwa przystanku końcowego. Zdarzało się również, że na wyświetlaczach pojawiały się napisy w języku czeskim czy też niemieckim albo błędna nazwa przystanka końcowego. To są zaniedbania zwłaszcza nowych przewoźników, na które trzeba natychmiast reagować. To są przewoźnicy z dużych miast, z doświadczeniem. Nie można doprowadzać do sytuacji, że mieszkaniec w momencie podjazdu autobusu na przystanek nie wie jakiej faktycznie linii jest to pojazd.

Kolejnym zaniedbaniem, tym razem wyłącznie po stronie ZKM jest zamieszanie z rozkładami jazdy. Dochodziło do sytuacji, że rozkład internetowy (z którego korzysta wielu mieszkańców) nie odpowiadał rzeczywistemu. Obecnie mamy zimę więc powinno być zimno ale nie w autobusach czy tramwajach. Wielokrotnie zdarzało się, że pasażerowie marzli. Potrzebne jest pilne monitorowanie temperatury w pojazdach i w razie nieprawidłowości szybka interwencja u przewoźników.

W związku z licznymi uchybieniami zwróciliśmy się wnioskiem do Prezydenta o przedstawienie następujących informacji:
Zestawienie od 1 stycznia 2014 r.
- o wszystkich opóźnionych, a także nie odbytych kursach z podziałem na linie
- informacje o przeprowadzonych przez ZKM kontrolach (badanie temperatury, stanu technicznego pojazdów),
- informacje o podjętych interwencjach, w tym konsekwencje wyciągane wobec przewoźników.
Klub Radnych Platformy Obywatelskiej RP

Źródło: http://elblag.wm.pl/189084,Autobusy-nie ... z2seOTmUN3
____________________________________________________________________________________

Odpowiedź ZKM-u:

ZKM: naszym celem jest podniesienie jakości usług

W odpowiedzi na list Klubu Radnych Platformy Obywatelskiej RP w Elblągu, pragniemy przypomnieć, że głównym celem jaki stoi przed komunikacją miejską w naszym mieście jest podniesienie jakości usług świadczonych na rzecz lokalnej społeczności. Dobrze widoczne jest to w wymaganiach stawianych w przetargach na obsługę poszczególnych linii autobusowych, o których już wielokrotnie mieszkańcy i radni byli informowani — czytamy w liście przesłany przez ZKM w Elblągu.

Trudne do przewidzenia okoliczności oraz znaczne wydłużenie procedury wyłonienia nowych przewoźników w poszczególnych pakietach, na jakie zostały podzielone linie autobusowe, pozbawiło nowych wykonawców odpowiedniego czasu na przygotowanie się do świadczenia usług na rzecz Elblążan. Przypomnijmy, że umowa z Arriva Sp. z o.o. na obsługę pakietu nr 3 (linie 7, 9, 12, 16, 21, 22, 23 i 100) mogła zostać podpisana w dniu 29 listopada 2013, a więc na miesiąc przed rozpoczęciem jej obowiązywania.

Drugi, nowy przewoźnik – Warbus Sp. z o.o. - miał jeszcze mniej czasu na podjęcie przygotowań, ponieważ umowa na obsługę pakietu nr 2 (linie nr 10, 11, 13, 17, 30, 31) od dnia 1 lutego 2014, mogła zostać podpisana dopiero 17 stycznia 2014. Warto zwrócić uwagę, że ze względu na specyfikę branży transportowej, wszelkie przygotowania pod względem taboru i jego wyposażenia (w tym zamówienia i dostarczenia nowych autobusów), infrastruktury oraz organizacji pracy wymaga czasu, którego niestety zabrakło.

Należy podkreślić, że absolutnym priorytetem dla miasta było zagwarantowanie w tej trudnej sytuacji (koniec dotychczasowych umów na obsługę poszczególnych pakietów), ciągłości świadczenia usług w zakresie komunikacji miejskiej.
Do czasu zakończenia nowego przetargu i wyłonienia nowego przewoźnika, obsługę linii pakietu nr 1 (6, 8, 14, 15, 18, 19, 20) powierzono PKS w Elblągu Sp. z o.o. i PKA Sp. z o.o. jako podwykonawcy. Natomiast na czas od 1 do 31 stycznia 2014, ZKM Sp. z o.o. powierzył tymczasowo obsługę linii pakietu nr 2 przewoźnikowi obsługującemu do końca 2013 r. większość linii z tego pakietu.

Nie były to rozwiązania idealne - w napotkanych okolicznościach okazały się jednak konieczne. Panujące w początkach roku niekorzystne warunki atmosferyczne również okazały się wyjątkowo niesprzyjające, stając się powodem wielu nieprawidłowości w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego w naszym mieście.

Jednocześnie zapewniamy, że od początku roku 2014 na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Elblągu, władze miasta oraz Zarząd Komunikacji Miejskiej, któremu to powierzone zostało zadanie organizatora publicznego transportu zbiorowego, zwracają szczególną uwagę.

W samym styczniu 2014 zostało przeprowadzonych 16 dziennych, kompleksowych kontroli stanu taboru, podczas których, każdorazowo pracownicy ZKM sprawdzili kilkadziesiąt autobusów. Dokładnie sprawdzana była czystość pojazdów (wewnątrz i na zewnątrz), sprawność i jakość ogrzewania, sprawność kasowników, drzwi oraz oznakowania liniowego. Warto przypomnieć, że ZKM w Elblągu nie jest uprawniony do kontroli stanu technicznego pojazdów. Zgodnie z obowiązującymi przepisami leży to w kompetencjach Policji oraz Inspekcji Transportu Drogowego.

Pracownicy ZKM wielokrotnie i na bieżąco interweniowali bezpośrednio u przewoźników w sprawie dostrzeżonych oraz zgłaszanych przez pasażerów, nieprawidłowości w funkcjonowaniu poszczególnych linii. O zaistniałych nieprawidłowościach poinformowane zostało również kierownictwo spółek przewozowych.

Efektem tych działań, a także bieżącej kontroli punktualności wszystkich pojazdów (za pomocą systemu GPS) oraz finansowego dyscyplinowania przewoźników stają się już widoczne. Oczekujemy, że w najbliższym czasie funkcjonowanie linii autobusowych osiągnie wymagany przez nas wszystkich poziom i zapewniamy, że dokładamy starań aby stało się to jak najszybciej.

W tym miejscu warto dodać, że zgodnie ze złożonymi przez nowych przewoźników deklaracjami, w ciągu najbliższych miesięcy do Elbląga zostanie sprowadzonych łącznie 16 kolejnych, fabrycznie nowych autobusów.
Michał Górecki, ZKM w Elblągu

Źródło: http://elblag.wm.pl/189149,ZKM-naszym-c ... z2seOTmUN3
____________________________________________________________________________________

I polemika na powyższy temat pana Bartłomieja "Nie Lubię Pasażera" Rysia :mrgreen:

Komunikacja miejska w Elblągu nie taka zła, jak radni Platformy ją malują

Polityki jako dziennikarz staram się zazwyczaj nie zgłębiać więcej, niżeli jest to potrzebne. Jej zagadnienia są trudne, a patrząc na komentarze pod artykułami politycznymi widzę, że poziom wyznawców jednej lub drugiej partii nie jest za wysoki. Trudno jednak przejść obojętnie obok stanowiska Klubu Radnych PO w sprawie komunikacji miejskiej w Elblągu.

Pomijając fakt, że zazwyczaj wydźwięk moich artykułów na temat pracy ZKM-u lub innych firm współpracujących przy komunikacji miejskiej, jest bardzo negatywny to w tym momencie czuję się zmuszony stanąć w obronie nowych przewoźników. Nie zgadzam się z stwierdzeniem „(…) jest po staremu jak nie gorzej”. Po tym określeniu mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić fakt, że żadna osoba z piszących tą wypowiedź nigdy nie jeździła autobusami lub tramwajami w Elblągu.

A zmiany na przestrzeni kilku lat są zauważalne gołym okiem. Zacznijmy od kontroli biletów. Niesmak po kontrolach przeprowadzanych przez ZKM pozostał do dziś. Szarpaniny, pobicia, bójki, wrzaski oraz wystawianie opłat dodatkowych niezgodnie z regulaminem – to BYŁ chleb powszedni jeszcze kilka lat temu. Dzięki właśnie takim postępowaniom zawód „kanara” po dziś dzień jest jednym z najbardziej nielubianych zawodów w Elblągu.

Lecz nastąpiła zmiana. Kontrole zaczęła przeprowadzać firma zewnętrzna, co miało poprawić ich jakość. Jak wiemy nie wszystko działa idealnie (afera związana z biletami wolnej jazdy w Arsenie), lecz różnica w jakości kontroli jest zauważalna gołym okiem. W czasach kontroli z ZKM-u pasażer nie uświadczył chociażby słów „dzień dobry” oraz „dziękuję”. Jest parę uchybień, ale tak naprawdę gdzie ich nie ma?

Przejdźmy do meritum sprawy, czyli tematu nowych przewoźników. Zarówno Warbus, jak i Arriva, czyli dwójka nowych przewoźników w naszym mieście wreszcie wprowadziła autobusy, którym nie strach jechać. Mniemam, że radni z ramienia Platformy Obywatelskiej nie mieli okazji przejechania się np. autobusem numer 13 lub 17 firmy ALP? Cuchnące krzesła, smród spalin, prędkość autobusu oscylująca w granicach 25 km/h, niemili kierowcy – to z tym wszystkim pasażerowie dzień w dzień musieli się użerać. Wielokrotnie dostawałem prośby o napisanie artykułu chociażby o autobusie linii 16, znacznie obleganym przez uczniów podczas przebudowy torowiska i braku dojazdu do pętli przy ul. Saperów i Bema. Według uczniów autobus po prostu rozpadał się, jego stan techniczny był okropny. „Jak w ruskim czołgu – w lato jeszcze bardziej gorąco, w zimę jeszcze bardziej zimno” – mówili uczniowie dojeżdżający m.in. na miasteczko szkolne.

Radni w swoim artykule piszą: „Bulwersujące jest, że w wielu pojazdach na czołowych tablicach elektronicznych nie jest wyświetlany numer linii a także nazwa przystanku końcowego.” Trudno się nie zgodzić z tymi zarzutami, aczkolwiek słowo „bulwersujące” bardziej, moim zdaniem, pasowałoby do opisu stanu pojazdów chociażby firmy ALP. Bulwersujące były np. niedomykające się drzwi w czasie jazdy, co mogło naprawdę spowodować tragedię.

Jak to wygląda teraz? Oczywiście, jak już wspomniałem przy kontroli biletów, nie jest idealnie. Ale wprowadzenie nowych pojazdów do użytku to skok jakości trudny do wyobrażenia. To tak, jak byśmy próbowali porównać zwykłe halówki ze straganu z nowym modelem Nike. Zapraszam serdecznie radnych do autobusu np. linii numer 7, 12 lub 16 – ciepło, schludnie, czysto, bez odrażających zapachów. Silnik pojazdu działa cicho, skrzynia biegów zmienia przełożenia bez szarpnięć, przez co pasażerowie nie „latają” po całym pojeździe. Warbus jako pierwszy przewoźnik w naszym mieście wprowadzi pojazdy z klimatyzacją. Co prawda nie we wszystkich, bo nie było to wymogiem przetargowym, jednak i tak takie pojazdy już są. Mieszkańcy czekali 7 długich lat na takich przewoźników i takie autobusy. Wreszcie kierowcy wyglądają tak, jak powinni – obowiązkowo krawat, obowiązkowo koszula. Czyż nie jest to piękne?

Przejdźmy do sprawy tramwajów. Nowe „ogórki” drogie, ale są. Modernizowane tramwaje, które wjechały niedawno na elbląskie torowiska – tanie, ale dobre. Motorniczy to wykwalifikowana kadra ludzi, którzy świetnie wykonują swój zawód od kilkunastu lat. Zgadza się, nadal zdarzają się pojazdy, które swoim wyglądem i hasałem wołają o pomstę do nieba. Proszę pamiętać, że finanse miasta i firm bezpośrednio z nim współpracujących nie są zadowalające. Na wszystko potrzeba czasu – na wymianę pełnego taboru również. Widać postępy – a to najważniejsze.

Zarzuty podane w artykule są prawdziwe, trzeba się z tym zgodzić. Jednak Warbus wprowadza obsługę techniczną 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Oznacza to, że takie problemy jak „Karygodne jest, że w przypadku awarii pojazdu przewoźnik nie podstawia natychmiast pojazdu zastępczego.” Być może po prostu przestaną istnieć. Z innymi zarzutami nie można polemizować, bo po prostu są prawdą. Jednak patrząc na zmiany, jakie zaszły w porównaniu do poprzednich przewoźników, to możemy przymknąć oko na te drobne niedoskonałości wymienione w artykule. Proszę pamiętać o tym, że nowi przewoźnicy dopiero zaczynają swoją pracę na terenie naszego miasta. Dajmy im czas. W polityce również bywa podobnie – zanim nowi radni zaczną działać muszą przeanalizować decyzje swoich poprzedników. Panowie i Panie z klubu radnych PO muszą o tym wiedzieć najlepiej.

Uważam, że artykuł napisany przez Klub Radnych Platformy Obywatelskiej to nic innego, jak kolejny cios w nieustającej walce pomiędzy dwiema wiodącymi partiami w Elblągu. Szkoda, że w tej zażartej walce pomija się rzetelne fakty i pisze się o rzeczach, o których nie ma się pojęcia. Bo patrząc na pewne określenia wymienione w artykule odnoszę wrażenie, że żaden z radnych na przestrzeni ostatnich kilku lat nie poruszał się komunikacją miejską w Elblągu.

Źródło: http://www.elblag.net/artykuly/komunika ... d,9602.htm

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Prasówka
Post: 14 lut 2014, 14:08 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Daj znać: kolejny autobus ALP zapalił się podczas jazdy. Kiedy pozbędziemy się tych pojazdów z ulic?

Po raz kolejny stary, zdezelowany autobus firmy ALP zapalił się podczas jazdy. Na gorącą linię elblag.net skontaktował się z nami pasażer pojazdu numer 13.

Wczoraj (12 lutego) w godzinach popołudniowych na ulicy Traugutta zapalił się autobus należący do firmy ALP. Stary, zdezelowany pojazd już po raz kolejny zaskoczył pasażerów, niestety, po raz kolejny w negatywny sposób. Według relacji świadków kierowca sam zaczął gasić pożar w komorze silnika, a chwilę później przy autobusie już pracowali mechanicy ALP.

W momencie wykonywania zdjęć silnik autobusu już działał, lecz pasażerowie nadal oczekiwali na przyjazd pojazdu zastępczego. Ich irytacji opisywać nie trzeba.

Już po raz kolejny stary autobus spółki ALP ma problemy techniczne. Nie pierwszy raz również wystąpił pożar w komorze silnika. Czy naprawdę trzeba tragedii, aby wreszcie nowi przewoźnicy, ale i również ZKM zrezygnował z usług tej spółki? Wizerunek ZKMu oraz nowych przewoźników został po raz kolejny mocno nadszarpnięty.

O komentarz do tej sprawy poprosiliśmy Michała Góreckiego. Czy wreszcie pozbędziemy się złomu, którego nie wiadomo dlaczego nazywa się autobusami, z ulic Elbląga?

Po tym incydencie, wystąpiliśmy do przewoźnika obsługującego linie nr 13 o natychmiastowe i całkowite wycofanie tego autobusu z dalszej eksploatacji.

Przypomnę, że od 1 lutego 2014 linię nr 13 obsługuje nowy przewoźnik – Warbus Sp. z o.o. , który w pierwszych tygodniach swojej działalności w Elblągu korzysta, w ramach dzierżawy, z kilku autobusów poprzedniego przewoźnika, czyli ALP-u.

Pomimo krótkiego czasu na przygotowanie się i trudnego początku obowiązywania nowej umowy na przewozy, ZKM dokładnie kontroluje nowego przewoźnika. Chcemy jak najszybciej zdopingować tę spółkę do osiągnięcia takiego poziomu usług, jaki jest przez nas wymagany. Dlatego nie ma tu miejsca na jakąkolwiek taryfę ulgową – za wszelkie uchybienia konsekwentnie naliczamy wysokie kary.

Natomiast systematyczna kontrola stanu technicznego pojazdów leży już w gestii spółek przewozowych, które w związku z tym ponoszą całkowitą odpowiedzialność. Ponadto, wszystkie autobusy komunikacji miejskiej są drobiazgowo i często kontrolowane przez Inspekcję Transportu Drogowego i Policję. Również w tym zakresie konsekwencje i kary są poważne.

Zgodnie z deklaracją nowego przewoźnika w nadchodzących miesiącach do Elbląga sprowadzonych zostanie 6 fabrycznie nowych autobusów Iveco Crossway, które zastąpią tymczasowe autobusy.


Michał Górecki specjalista ds. marketingu i komunikacji społecznej

Poniżej przesyłam informację od Warbus Sp. z o.o.


„Ze względu na zastosowanie w autobusach od ok. roku 2000 sprężarek powietrza nowej generacji o wysokiej wydajności przy jednoczesnym pozostawieniu przewodów pneumatycznych o standardowej średnicy wszystkie tego typu autobusy wraz z upływem czasu są narażone na przegrzewanie się przewodów pneumatycznych.

W wyniku miejscowej wysokiej temperatury może wystąpić dymienie lub nawet zagrożenie pożarem. Te serie autobusów (niezależnie od marki) wymagają szczególnych zabiegów technicznych aby do tych zagrożeń nie dopuścić.

Nawet w największych firmach autobusowych w Polsce w ubiegłym roku z tego powodu doszło do kilkunastu przypadków zapalania się komory silnika co skutkowało dużymi stratami materialnymi ale bez zagrożeń dla pasażerów.

Dokładnie to samo zjawisko wystąpiło w autobusie 045 ale zostało zlikwidowane przez kierowcę na etapie dymienia i w związku z tym nie doszło do zapalenia się komory silnika.

Na marginesie tego przypadku pragniemy zwrócić uwagę na fakt że z tym problemem technicznym zmagają się wszyscy światowi producenci autobusów i dla tego od ubiegłego roku postanowili we wszystkich nowych autobusach seryjnie montować automatyczne systemy gaśnicze.

Pragniemy jeszcze raz podkreślić ,że żaden z ubiegłorocznych pożarów przedziału silnikowego jakie miały miejsce w Warszawie ,Krakowie i innych miastach nie stanowił w praktyce żadnego zagrożenia dla pasażerów i kierowcy ale był zdarzeniem bardzo nieprzyjemnym i kosztownym dla przewoźników.

Firma Warbus zna to zjawisko od wielu lat i dlatego poprzez odpowiedni serwis techniczny nigdy nie mieliśmy takiego przypadku w Naszym autobusie.

W związku z powyższym już dzisiaj podjęliśmy decyzję ,że do czasu sprowadzenia z Czech naszych nowych autobusów Iveco CrossWAY będziemy używać z firmy ALP tylko najnowsze autobusy Volvo z roku produkcji 2007

Z Poważaniem
Paweł Szymonik
Dyrektor Spółki Warbus Sp. z o.o.


Źródło: http://moto.elblag.net/artykuly/daj-zna ... j,9767.htm

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group