Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/

Trolejbus w elblągu może w 2014 roku
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/viewtopic.php?f=9&t=305
Strona 1 z 1

Autor:  piotr54454 [ 01 paź 2013, 14:57 ]
Tytuł:  Trolejbus w elblągu może w 2014 roku

Trolejbusy Może w 2014 roku w Elblągu

o taki np Trolejbus http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... %D0%BB.PNG

Zalety

Trolejbusy mają na ogół większe przyspieszenie niż autobusy, chociaż prędkość maksymalna techniczna trolejbusu jest mniejsza niż prędkość maks. techniczna autobusu (ale ta ostatnia nie może być wykorzystana z powodu organizacji ruchu i przepisów niepozwalających autobusom na zbyt szybką jazdę). Średnia prędkość przejazdu od pętli do pętli w centrach miast może być wyższa niż w przypadku autobusu, natomiast w dzielnicach peryferyjnych większą prędkość komunikacyjną uzyskuje autobus.
Podczas ruszania zużywają wielokrotnie mniej energii niż autobus (są więc ekonomiczne tam, gdzie konieczne jest częste zatrzymywanie i ruszanie się), natomiast w sytuacji, gdzie jest możliwość przejazdu z większą szybkością i nie ma zbędnych zatrzymań bardziej oszczędny jest autobus.
Praktycznie nie emituje zanieczyszczeń.
Koszt budowy infrastruktury jest niższy niż w przypadku tramwajów wobec braku szyn.
Trolejbusy mają lepszą od tramwajów przyczepność, dzięki czemu mogą gwałtowniej przyspieszać i hamować, co zmniejsza prawdopodobieństwo kolizji. Charakteryzują się także większą zdolnością pokonywania wzniesień.
Nowoczesne trolejbusy mają możliwość zwracania energii elektrycznej z powrotem do sieci trakcyjnej podczas hamowania co ogromnie wpływa na zużycie energii elektrycznej podczas jazdy w warunkach miejskich. Przykładem takiego pojazdu jest Jelcz M121E, Solaris Trollino 12 i 12AC.
Trolejbus ma zazwyczaj znacznie cichszy bieg od tramwaju dzięki tłumieniu odgłosów jazdy przez opony.
Ponieważ trolejbus nie jeździ po szynach, jest bardziej mobilny w ruchu niż tramwaje (możliwe ominięcie przeszkody na torze jazdy, ograniczone jednak do ok. 2–3 metrów dopuszczalnym wychyłem pałąków, problem znika przy dodatkowym zasilaniu pojazdu).

Autor:  sebek [ 01 paź 2013, 15:24 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu morze w 2014 roku

piotr54454 pisze:
morze w 2014 roku w Elblągu
Może nie uwierzycie, ale morze już było kiedyś w Elblągu. Było to za czasów krzyżackich, gdy delta Wisły (Żuławy Wiślane) nie była jeszcze taka duża jak teraz. Nogat wpadał wówczas do rzeki Elbląg zaraz za jeziorem Drużno. Temat tego wątku może być dwojaki "Trolejbus w elblągu morze w 2014". Z początku myślałem, że po prostu uzytkownik @piotr54454 zapomniał postawić przecinek pomiędzy słowami "elblągu" a "morze", tym bardziej, że w pierwszym poście wyraźnie pisze on o morzu. Co do tematu trolejbusów, to uważam to za zły pomysł. Trolejbusy mają kilka wad. Pierwszą z nich są bardzo częste oderwania pałąków od sieci trakcyjnej, szczególnie na zakrętach. Wymaga to wprowadzenia dodatkowych prowadnic, które są kosztowne. Sieć trolejbusowa jest wbrew pozorom dwa razy droższa od tramwajowej, bo wymaga ona poprowadzenia dwóch przewodów trakcyjnych (koszty montażu x2), a co za tym idzie umieszczenia zwrotnic nad jezdnią. Po mieście poruszają się razem z innymi pojazdami, co powoduje, że stoją one w korkach jak inne autobusy. Przyczyniają się również do szybszego pogarszania się stanu nawierzchni ulic. Tabor trolejbusowy trzeba wymieniać znacznie częściej niż tramwajowy, a są to kolejne koszty. Średni okres "życia" jednego pojazdu to ok. 7 lat, podczas gdy tramwaje mogą jeździć znacznie dłużej. Budowa infrastruktury tramwajowej jest może nieco droższa, ale stacza na dłużej.

Autor:  piotr54454 [ 01 paź 2013, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu morze w 2014 roku

Koszt budowy infrastruktury jest niższy niż w przypadku tramwajów wobec braku szyn.
Trolejbusy mają lepszą od tramwajów przyczepność, dzięki czemu mogą gwałtowniej przyspieszać i hamować, co zmniejsza prawdopodobieństwo kolizji.

Ale zwykłe autobusy jeżdżą na paliwo średnio kosztuje to jeżeli na wszystkich liniach jest po 2 autobusy to koszt wyniesie 8779zł dziennie a u trolejbusów to średnio 86zł za kurs czyli za linie 1720zł jeżeli linia mam 20 kursów.

O taki trolejbus:

Załączniki:
Komentarz: nic
20100703135407!Trolejbus[1].jpg
20100703135407!Trolejbus[1].jpg [ 26.67 KiB | Przeglądany 12040 razy ]

Autor:  piotr54454 [ 01 paź 2013, 16:32 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu morze w 2014 roku

a tu sieć trakcyjna

Załączniki:
Komentarz: PROWADNICA Z ZAWIESZENIEM ELASTYCZNYM
prowadnica2[1].JPG
prowadnica2[1].JPG [ 153.7 KiB | Przeglądany 12037 razy ]
Komentarz: sieć TRAKCYJNA Z PODWIESZENIEM
wysiegnik[1].JPG
wysiegnik[1].JPG [ 101.19 KiB | Przeglądany 12039 razy ]
Komentarz: sieć trakcyjna
trakcja[1].JPG
trakcja[1].JPG [ 107.71 KiB | Przeglądany 12039 razy ]

Autor:  moderatorzkm [ 02 paź 2013, 07:37 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu może w 2014 roku

Dziękujemy za zaprezentowanie trolejbusów i ich sieci trakcyjnej. ;)

Pomysł niebanalny i niestety nierealny, chyba że miasto dysponowałoby nieograniczonymi środkami na budowę od podstaw całkowicie nowego systemu trakcji komunikacyjnej. Oczywiście nikt nie podważa faktu iż trolejbusy należą do tzw. ekologicznych środków transportu.

Nie zapominajmy, że tramwaje w Elblągu mają bardzo długie tradycje, mieszkańcy są do nich emocjonalnie przywiązani i mimo wszystko miasto inwestuje w rozwój tego środka transportu (chociażby trwająca właśnie przebudowa torowisk).

Autor:  Nick_KM_Elblag [ 02 paź 2013, 09:16 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu może w 2014 roku

Więcej postów jeden po drugim nie dało się napisać? :) Tak, ModeratorZKM ma rację, a przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę to, że Elbląg jest słabo skomunikowanym miastem i często są tworzone objazdy na skutek kolizji. Koszt rozbudowy infrastruktury tramwajowej jest mniejszy niż w przypadku infrastruktury trolejbusowej, ponieważ nie posiadamy trolejbusów oraz nie stać nas zbytnio na trakcję trolejbusową. A zwłaszcza. Że w razie awarii prądu nie jeździłby żaden trolejbus.

Ja wymyśliłem kiedyś, że lepiej by było utworzyć torowiska zabudowane betonem lub asfaltem tak, by mogły jeździć tymi pasami zarówno tramwaje jak i autobusy, np. Coś na zasadzie ul. Królewieckiej gdzie pojazdy mogą jeździć po torowisku. Głównie chodzi mi o np. Odcinek płk. Dąbka gdzie po torowisku mogłby jeździć autobusy. Zmniejszyłoby to ruch na ulicy, koszty budowy zatoczek przystankowych oraz wiat.

Autor:  piotr54454 [ 02 paź 2013, 14:31 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu może w 2014 roku

i poza tym 200m sieci trakcyjnej kosztuje ok 1200zł a słupy to tyle samo co u tramwajów ale trakcje dla trolejbusów można zrobić do słupów dla tramwajów lub do latarni

a Zużycie prądu u trolejbusów to średnio 86zł za kurs czyli za linie 1720zł jeżeli linia mam 20 kursów.

sto na której pisze ile kosztuje trolejbus http://www.all.biz/pl/trolejbusy-bgc282

Nick_KM_Elblag ci chodzi o takie coś

Załączniki:
Komentarz: przestanek autobusowo i tramwajowy
image054[1].jpg
image054[1].jpg [ 15.38 KiB | Przeglądany 11988 razy ]

Autor:  Nick_KM_Elblag [ 02 paź 2013, 17:34 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu może w 2014 roku

A nowoczesne trolejbusy oraz prąd to same nam spadną z nieba zupełnie za darmo?

Autor:  Świadek [ 02 paź 2013, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Trolejbus w elblągu może w 2014 roku

@Nick_KM_Elbląg: Na ulicy Płk. Dąbka nie ma takiej możliwości, aby autobusy kursowały po wydzielonym torowisku razem z tramwajami ze względu na szerokość pasa zieleni. Do tego potrzebne by były dwa dodatkowe dwa pasy ruchu (pomiędzy obecnymi jezdniami) ponieważ autobusy muszą mieć możliwość mijania. Budowa wspólnych przystanków z sygnalizacją świetlną, (jak to przedstawił piotr54454) na tej ulicy mija się z celem

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/