Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/

Uwagi do autobusów testowych
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/viewtopic.php?f=9&t=236
Strona 3 z 4

Autor:  Maniak_ZKM [ 19 cze 2013, 15:20 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

moderatorzkm pisze:
Przykre i gorzkie słowa. Podczas obecnie trwających remontów dróg i utrudnień wielu elblążan jest rozgoryczonych, co jest jak najbardziej zrozumiałe. Jednak ta trudna sytuacja zbliża się powoli ku końcowi – m.in. od września tramwaje powinny w większej części wrócić na swoje stałe trasy. Poza tym miasto podjęło już pewne kroki w celu odnowienia taboru tramwajowego – na jesień w Elblągu pojawią się dwa w pełni zmodernizowane wagony zakupione w Augsburgu. Oczywiście potrzeby są większe – ale jak powszechnie wiadomo – miasto ma ograniczone środki i obecnie znajduje się w dość trudnej sytuacji.

O, no to fajnie, że kupują nowe składy tramwajowe do Elbląga ;)
Aha, i jeszcze taka mała prośba ode mnie, a mianowicie kiedy uzbieracie kasę na remont torowiska tramwajowego na ulicy Grunwaldzkiej (od giełdy samochodowej po rondo przy ulicy Rawskiej, Grunwaldzkiej i Pasłęckiej) ? Przecież tramwaje typu Konstal lub Duewag są coraz starsze, i trzeba będzie je niestety, ale oddać na złom. Wtedy tabor będzie wypełniony "Ogórkami" i innymi nowymi tramwajami kupionymi w najbliższych latach. Nowsze tramwaje nie mają szans na "przetrwanie" na tym torowisku, ponieważ te tory na ulicy Grunwaldzkiej są krzywe, poskręcane i są za blisko siebie. Starsze tramwaje jako tako mają szansę na "mijankę" i niewykolejenie się, ale już nowsze się nie mieszczą na tych torach, bo podczas "mijanki" byłoby "bummm", ale początkowy wykoleiłyby się :lol:
Tyle z mojej strony, i czekam na odpowiedź od "moderatorzkm"

Autor:  krzys123 [ 19 cze 2013, 16:19 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Mowa tu także o wagonie 5N, który jak wszyscy pewnie wiedzą się tam wykoleił... :mrgreen:

Autor:  Nick_KM_Elblag [ 19 cze 2013, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Jeden odcinek na al. Grunwaldzkiej został wymieniony. Nie można rozkopać całego Elbląga a zwłaszcza bezmyślnie al. Grunwaldzką która jest główną ulicą. Aby remontować torowisko trzeba rozdupczyć całą ulicę by i ją przy okazji wyremontować. Konstal 5N nie powinien już jeździć więc krzys123 nie pisz głupot, proszę Cię ;)

Autor:  krzys123 [ 19 cze 2013, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

No ja przecież wiem, że nie powinien ja tylko mówię, że on też się wykoleja, bo te tory nie nadają się NAWET dla takich tramwajów typu 5N. :)
Ciekawe czy te z Augsburga będą się wykolejać. :)

Autor:  Nick_KM_Elblag [ 19 cze 2013, 18:09 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Pewnie nie bo został najgorszy odcinek wyremontowany. Mianowicie między przystankiem na wysokości ul. Sadowej a ul. Grottgera.

Autor:  krzys123 [ 19 cze 2013, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Aha, ale Pesy dalej jeździć nie mogą?

Autor:  Maniak_ZKM [ 19 cze 2013, 19:31 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Nie, bo są szerokie i nie ma miejsca na ich mijankę.

Autor:  krzys123 [ 19 cze 2013, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Ale czyli ZKM dążąć do wprowadzenia PES będzie zwężął szyny?
Już to widze... :mrgreen:

Autor:  Nick_KM_Elblag [ 19 cze 2013, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Ja pier...dziu. Rozstaw szyn nie ma nic do szerokości całego wagonu. Ewentualnie mogą poszerzyć odstęp między jednym torem a drugim. Wagony Duewag M8C zostaną przerobione i będą nosiły nazwę Moderus Beta MF 01. @Maniak_ZKM: Szerokość takiego wagonu będzie wynosić 2330 mm, natomiast PESA i Konstale 805Na mają 2 400 mm więc o czym my tu rozmawiamy... Jeżeli taki konstal się zmieści to czemu i PESA ma się nie zmieścić lub Moderus?

moderatorzkm pisze:
Zgodnie z obowiązującą ustawą w zakresie transportu zbiorowego, rola organizatora komunikacji miejskiej (w Elblągu jest to ZKM) i przewoźnika (spółki autobusowe w Elblągu) musi być rozdzielona. Wiele miast w Polsce będzie musiało dostosować się do obowiązujących przepisów w ciągu najbliższych lat. W jakiej formie będzie to zorganizowane – to już decyzja samorządu.
Przykłady, bliskie nam geograficznie – m.in. Olsztyn, Gdańsk, Gdynia.


Pomimo tego, że w Gdyni czy w Gdańsku lub Olsztynie komunikacja miejska jest rozdzielona na prywatne spółki to pomijając to, oni potrafili się szybko dostosować do warunków tamtejszych "urzędasów" a u nas nawet 10 lat to za mało. Średni wiek taboru jest o WIELE, WIELE MNIEJSZY i jest w lepszym stanie wizualnym! Więc nie wiem co my tu porównujemy. A nie wspomnę o kosztach biletów, systemach biletów itd. etc. itp. A tym bardziej jeżeli będziemy szli śladem Olsztyna, to tramwaje możemy powoli wycofywać i zwijać torowiska oraz trakcję.

Autor:  moderatorzkm [ 20 cze 2013, 11:48 ]
Tytuł:  Re: Uwagi do autobusów testowych

Zacznijmy od cen biletów:
Bilety jednorazowe (normalne w granicach miasta) linie "zwykłe":
Olsztyn - 2,90 zł
Gdańsk i Gdynia - 3,00 zł
Elbląg (nowy cennik) - 3,00 zł
Elbląg - przejazd do 2 przystanków z EKM - 2,60 zł
Elbląg - przejazd powyżej 2 przystanków - 2,80 zł


Bilety miesięczne (normalne w granicach miasta) linie zwykłe, wszystkie dni tygodnia:
Olsztyn - 110 zł
Gdańsk - 88 zł
Gdynia - 80 zł
Elbląg - w nowej taryfie pasażer będzie mógł wybrać, stosownie do swoich potrzeb, odpowiedni bilet wieloprzejazdowy:
Bilet imienny 50-przejazdowy, 30-dniowy - 85,00 zł
Bilet imienny 200-przejazdowy, 30-dniowy - 95,00 zł
Bilet imienny bez ograniczonej ilości przejazdów, 30-dniowy -110,00 zł

Widoczne jest, że ceny biletów jednorazowych są równe lub niższe od tych w wymienionych miastach. Natomiast cennik biletów okresowych/wieloprzejazdowych jest na dość zbliżonym poziomie. Pamiętajmy, że ceny biletów okresowych w Elblągu nie były zmieniane praktycznie od 10 lat!

Co do pozostałych kwestii - należy pamiętać, że w okresie przed Euro 2012 Gdańsk otrzymał ogromne pieniądze z budżetu państwa m.in. na komunikację miejską. Gdynia aktywnie korzysta z programów pomocowych finansowanych m.in. przez kraje skandynawskie. Natomiast Olsztyn, z tego względu, że jest stolicą regionu mógł korzystać z puli środków przeznaczonych na tzw. "ścianę wschodnią" - Elbląg nie mógł otrzymać środków z tego źródła.
Nadzieja w przyszłej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 - liczymy że komunikacja miejska będzie mogła wykorzystać tego rodzaju wsparcie.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/