Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 23 lis 2017, 19:42

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 cze 2013, 15:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 18:04
Posty: 206
Lokalizacja: Elbląg
moderatorzkm pisze:
Przykre i gorzkie słowa. Podczas obecnie trwających remontów dróg i utrudnień wielu elblążan jest rozgoryczonych, co jest jak najbardziej zrozumiałe. Jednak ta trudna sytuacja zbliża się powoli ku końcowi – m.in. od września tramwaje powinny w większej części wrócić na swoje stałe trasy. Poza tym miasto podjęło już pewne kroki w celu odnowienia taboru tramwajowego – na jesień w Elblągu pojawią się dwa w pełni zmodernizowane wagony zakupione w Augsburgu. Oczywiście potrzeby są większe – ale jak powszechnie wiadomo – miasto ma ograniczone środki i obecnie znajduje się w dość trudnej sytuacji.

O, no to fajnie, że kupują nowe składy tramwajowe do Elbląga ;)
Aha, i jeszcze taka mała prośba ode mnie, a mianowicie kiedy uzbieracie kasę na remont torowiska tramwajowego na ulicy Grunwaldzkiej (od giełdy samochodowej po rondo przy ulicy Rawskiej, Grunwaldzkiej i Pasłęckiej) ? Przecież tramwaje typu Konstal lub Duewag są coraz starsze, i trzeba będzie je niestety, ale oddać na złom. Wtedy tabor będzie wypełniony "Ogórkami" i innymi nowymi tramwajami kupionymi w najbliższych latach. Nowsze tramwaje nie mają szans na "przetrwanie" na tym torowisku, ponieważ te tory na ulicy Grunwaldzkiej są krzywe, poskręcane i są za blisko siebie. Starsze tramwaje jako tako mają szansę na "mijankę" i niewykolejenie się, ale już nowsze się nie mieszczą na tych torach, bo podczas "mijanki" byłoby "bummm", ale początkowy wykoleiłyby się :lol:
Tyle z mojej strony, i czekam na odpowiedź od "moderatorzkm"

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 16:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
Mowa tu także o wagonie 5N, który jak wszyscy pewnie wiedzą się tam wykoleił... :mrgreen:

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 16:44 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
Jeden odcinek na al. Grunwaldzkiej został wymieniony. Nie można rozkopać całego Elbląga a zwłaszcza bezmyślnie al. Grunwaldzką która jest główną ulicą. Aby remontować torowisko trzeba rozdupczyć całą ulicę by i ją przy okazji wyremontować. Konstal 5N nie powinien już jeździć więc krzys123 nie pisz głupot, proszę Cię ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
No ja przecież wiem, że nie powinien ja tylko mówię, że on też się wykoleja, bo te tory nie nadają się NAWET dla takich tramwajów typu 5N. :)
Ciekawe czy te z Augsburga będą się wykolejać. :)

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 18:09 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
Pewnie nie bo został najgorszy odcinek wyremontowany. Mianowicie między przystankiem na wysokości ul. Sadowej a ul. Grottgera.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
Aha, ale Pesy dalej jeździć nie mogą?

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 19:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 18:04
Posty: 206
Lokalizacja: Elbląg
Nie, bo są szerokie i nie ma miejsca na ich mijankę.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
Ale czyli ZKM dążąć do wprowadzenia PES będzie zwężął szyny?
Już to widze... :mrgreen:

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 cze 2013, 19:59 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
Ja pier...dziu. Rozstaw szyn nie ma nic do szerokości całego wagonu. Ewentualnie mogą poszerzyć odstęp między jednym torem a drugim. Wagony Duewag M8C zostaną przerobione i będą nosiły nazwę Moderus Beta MF 01. @Maniak_ZKM: Szerokość takiego wagonu będzie wynosić 2330 mm, natomiast PESA i Konstale 805Na mają 2 400 mm więc o czym my tu rozmawiamy... Jeżeli taki konstal się zmieści to czemu i PESA ma się nie zmieścić lub Moderus?

moderatorzkm pisze:
Zgodnie z obowiązującą ustawą w zakresie transportu zbiorowego, rola organizatora komunikacji miejskiej (w Elblągu jest to ZKM) i przewoźnika (spółki autobusowe w Elblągu) musi być rozdzielona. Wiele miast w Polsce będzie musiało dostosować się do obowiązujących przepisów w ciągu najbliższych lat. W jakiej formie będzie to zorganizowane – to już decyzja samorządu.
Przykłady, bliskie nam geograficznie – m.in. Olsztyn, Gdańsk, Gdynia.


Pomimo tego, że w Gdyni czy w Gdańsku lub Olsztynie komunikacja miejska jest rozdzielona na prywatne spółki to pomijając to, oni potrafili się szybko dostosować do warunków tamtejszych "urzędasów" a u nas nawet 10 lat to za mało. Średni wiek taboru jest o WIELE, WIELE MNIEJSZY i jest w lepszym stanie wizualnym! Więc nie wiem co my tu porównujemy. A nie wspomnę o kosztach biletów, systemach biletów itd. etc. itp. A tym bardziej jeżeli będziemy szli śladem Olsztyna, to tramwaje możemy powoli wycofywać i zwijać torowiska oraz trakcję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 cze 2013, 11:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2013, 09:49
Posty: 267
Zacznijmy od cen biletów:
Bilety jednorazowe (normalne w granicach miasta) linie "zwykłe":
Olsztyn - 2,90 zł
Gdańsk i Gdynia - 3,00 zł
Elbląg (nowy cennik) - 3,00 zł
Elbląg - przejazd do 2 przystanków z EKM - 2,60 zł
Elbląg - przejazd powyżej 2 przystanków - 2,80 zł


Bilety miesięczne (normalne w granicach miasta) linie zwykłe, wszystkie dni tygodnia:
Olsztyn - 110 zł
Gdańsk - 88 zł
Gdynia - 80 zł
Elbląg - w nowej taryfie pasażer będzie mógł wybrać, stosownie do swoich potrzeb, odpowiedni bilet wieloprzejazdowy:
Bilet imienny 50-przejazdowy, 30-dniowy - 85,00 zł
Bilet imienny 200-przejazdowy, 30-dniowy - 95,00 zł
Bilet imienny bez ograniczonej ilości przejazdów, 30-dniowy -110,00 zł

Widoczne jest, że ceny biletów jednorazowych są równe lub niższe od tych w wymienionych miastach. Natomiast cennik biletów okresowych/wieloprzejazdowych jest na dość zbliżonym poziomie. Pamiętajmy, że ceny biletów okresowych w Elblągu nie były zmieniane praktycznie od 10 lat!

Co do pozostałych kwestii - należy pamiętać, że w okresie przed Euro 2012 Gdańsk otrzymał ogromne pieniądze z budżetu państwa m.in. na komunikację miejską. Gdynia aktywnie korzysta z programów pomocowych finansowanych m.in. przez kraje skandynawskie. Natomiast Olsztyn, z tego względu, że jest stolicą regionu mógł korzystać z puli środków przeznaczonych na tzw. "ścianę wschodnią" - Elbląg nie mógł otrzymać środków z tego źródła.
Nadzieja w przyszłej perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 - liczymy że komunikacja miejska będzie mogła wykorzystać tego rodzaju wsparcie.

_________________
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Browarna 90
82-300 Elbląg
http://www.zkm.elblag.com.pl
tel. 55 230 79 00
fax 55 230 79 01
zkm@softel.elblag.pl
marketingzkm@zkm.elblag.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group