Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 18 lis 2017, 09:33

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 30 maja 2013, 18:36 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
...


Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:11 przez Nick_KM_Elblag, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 maja 2013, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
A nie lepiej by było, żeby herb Elbląga był obok nr taborowego?

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2013, 16:29 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
...


Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:11 przez Nick_KM_Elblag, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2013, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 18:04
Posty: 206
Lokalizacja: Elbląg
Nick_KM_Elblag pisze:
3. Zmiana trasy wybranej linii ( 12, 13, 18 ) tj. zamiast jeździć Królewiecką i Fromborską jeździłyby przez dolną część ul. Legionów w stronę Ogólnej. Jest tam nowo powstałe osiedle więc można to zaliczyć jako argument.
Zapomniałeś, że dużo osób jeździ i wraca ze szpitala.
Nick_KM_Elblag pisze:
Proszę z góry, by Ci, którzy mają zamiar pisać coś bezsensownego tj kolega Chada, Krzyś123, Maniak_ZKM ( i odwrotnie ) to proszę się nie udzielać chyba że, będzie to coś z sensem i przydatne. Ale liczę głównie że specjalista od "Poniedziałku z przymrużeniem oka" które coś ostatnio upada - wypowiedział się.
Obraziłeś mnie Nick, powiedz za tym, co ci się nie podoba w moich wypowiedziach.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2013, 11:01 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Nick_KM_Elblag pisze:
Zmiana trasy wybranej linii ( 12, 13, 18 ) tj. zamiast jeździć Królewiecką i Fromborską jeździłyby przez dolną część ul. Legionów w stronę Ogólnej. Jest tam nowo powstałe osiedle więc można to zaliczyć jako argument.

Zgadzam się, że coś powinno tamtędy jeździć. Jest to jeden z odcinków, gdzie nigdy nie jeździł żaden autobus, a powinien.

Nick_KM_Elblag pisze:
Wycofanie przystanku końcowego na al. Odrodzenia. Czemu przystanek końcowy nie może być na przystanku Odrodzenia - Przedszkole? Na pętli nie ma nawet żadnego słupka ani warunków by tam przystanek końcowy mógłby istnieć. Dodać do tego, że zaledwie średnio 3 osoby tam wysiadają. Odległość między P K na pętli a O - P jest jakieś 100 metrów więc nie byłoby z tym problemów.

W sumie to chyba też byłbym za i nawet podałbym identyczne argumenty. Bliskość tych "przystanków" (ten cudzysłów w odniesieniu do obecnego końcowego jest zasadny) faktycznie jest bez sensu, na pętli żadnego bliżej określonego miejsca, gdzie ten przystanek końcowy się znajduje, no i jeżdżą tam pojedyncze osoby, które te parę metrów by sobie zeszły.
Warto zresztą dodać, że w czasach przedGPS-owych i tak wielu kierowców traktowało "przedszkole" jako przystanek końcowy i wyganiało tam pasażerów. ;)

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2013, 11:14 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
To wszystko już było. Kiedyś wstawiałem link do artykułu z 17.09.2012r., ale widzę że nikt tam nie zajrzał :evil:
http://info.elblag.pl/37,27112,Osiemnas ... -nr-2.html
Dla leniwych:

Cytuj:
Przedstawialiśmy niedawno naszym czytelnikom „Projekt Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego w Elblągu”, z którego dowiedzieliśmy się m.in. o planowanym zawieszeniu funkcjonowania linii tramwajowej nr 2 w rejonie ulic Królewiecka - Marymoncka, jak również prezentowaliśmy plany wprowadzenia kilku zmian w funkcjonowaniu elbląskich tramwajów. Dzisiaj przedstawiamy projekt funkcjonowania komunikacji autobusowej w naszym mieście, opracowany do roku 2016.

Zmian na trasach linii autobusowych będzie kilka: skróceniu np. ulegnie linia nr 12, zmieni się trasa linii nr 14, 18 i 20. W wyniku budowy nowego odcinka torowiska, na ul. 12 Lutego zlikwidowane zostaną połączenia linii nr 9, które będą alternatywne wobec kursującego tą trasą tramwaju. Utworzone zostaną także nowe połączenia z obszarem Modrzewiny i Lasu Komunalnego Bażantarnia.

W projekcie powyższego planu, zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej zostały podzielone ze względu na cztery newralgiczne punkty, wyłonione przez Miasto.

Pierwszy z nich wynika z postulatów samych pasażerów, a także zmian wyłonionych przy użyciu systemu Elbląskiej Karty Miejskiej. Planuje się więc wprowadzić zmiany w funkcjonowaniu linii nr 12, poprzez skrócenie jej trasy do pętli Ogólna, wszystkie kursy do Próchnika. Jak wynika z planu, czas realizacji tego zadania nastapi ok. 2016 roku.

Modyfikacji ulegnie również trasa linii nr 14. Ta zastąpi autobus nr 12 na odcinku ul. Warszawskiej. Jednocześnie, w związku z przejęciem pasażerów z linii nr 12, na odcinku Plac Słowiański-Warszawska, zwiększeniu ulegnie liczba pojazdów „czternastki”. Powyższe zmiany objęte są realizacją do 2016 roku.

Kolejne zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych wiążą się bezpośrednio z wyłączeniem z eksploatacji torowiska na odcinku Królewiecka - Marymoncka. Miasto szukając rozwiązania dla problemu związanego z likwidacją popularnej „dwójki” założyło, że zmianie ulegną trasy linii autobusowych nr 18 i 20. Pierwsza z nich zostanie przetrasowana w ul. Królewiecką. „Dwudziestka” skróci swój bieg do pętli przy ul. Ogólnej (ale tylko pod warunkiem przetrasowana linii nr 18). Powyższe zmiany planuje się jednak wprowadzić dopiero w momencie całkowitego wyłączenia z eksploatacji tramwaju nr 2.

Zmiany nie ominą także autobusów, których kusy pokrywać się będą z przejazdami tramwajów uruchomionych w ciągu ul. 12 Lutego, w wyniku otwarcia nowego odcinka trakcji na tej trasie. Np. „dziewiątka” będzie kursowała znacznie rzadziej. Zmieni się również trasa autobusu linii nr 13. Ten, swój kurs, nadal rozpoczynać i kończyć będzie na Dworcu Głównym lub na Łódzkiej, jednak przetrasowaniu ulegnie on na odcinku Ogólna - Aleja Piłsudskiego. Trasa po zmianie prowadzić będzie ul. Marii Konopnickiej.

Jednocześnie, w ciągu Alei Odrodzenia, w ramach obecnie funkcjonujących linii, Miasto zapowiada zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów autobusowych.

Ostatnie modyfikacje wynikają ze zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta. Obecnie trwające remonty i przebudowy głównych arterii spowodowały stworzenie nowych rozwiązań w funkcjonowaniu elbląskiej komunikacji miejskiej. Planuje się więc stworzenie zupełnie nowego połączenia z obszarem Modrzewiny, z wykorzystaniem obecnie funkcjonujących linii, poprzez wydłużenie ich trasy.

Nowego połączenia autobusowego możemy się również spodziewać na trasie prowadzącej do popularnej Bażantarni, w rejonie Góry Chrobrego.

W zależności od potrzeb zdeterminowanych dynamiką rozwoju wyżej wspomnianych, obydwu rejonów, planowany czas realizacji tej części zadania, przypada na przełom 2013 i 2014 roku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2013, 13:21 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Wracając do propozycji Nick'a.
Nick_KM_Elblag pisze:
Wiata na ul. Wspólnej. Czemu nie mogłaby stanąć na rogu gdzie wjeżdża się na stadion? Nie raz można tam zmoknąć jak pies bez budy na deszczu.
Pomysł wiaty w tym miejscu nie jest głupi, aczkolwiek przepisy zabraniają umieszczać przystanek bez zatoczki bezpośrednio za skrzyżowaniem.
Nick_KM_Elblag pisze:
Wiata na ul. Sienkiewicza. Jest tam dużo miejsca by postawić identyczną wiatę jaka jest na Kościuszki przy ZBK. Jest tam szkoła, w roku szkolnym dzieci wracają ze szkoły czekając na autobus, a dodać jeszcze deszcz to jest tam totalna porażka.
Pomysł wiaty w tym miejscu również uważam jako dobry, jest bliskość szkoły, itd., tylko że jest tam za mało miejsca https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=54 ... .8,,0,5.06 Taka wiata zajęła by całą szerokość chodnika. I tak z trudem "wciśnięto" tam ławeczkę. Wspomniana wiata na Kościuszki nie stoi na chodniku, a teren na Sienkiewicza za żywopłotem nie należy do miasta. Autobusy się tam zatrzymujące tamują ruch. Tutaj https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=54 ... 56,,1,4.78 można by pomyśleć nad budową zatoczki z wiatą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2013, 14:18 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
...


Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:12 przez Nick_KM_Elblag, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2013, 14:38 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Nick_KM_Elblag pisze:
Można wyciąć kawałek żywopłotu na szerokości przystanku i postawić tam wiatę tak, by nie nachodziła na inny teren i tak, by nie utrudniała chodzenie po chodniku.
sebek pisze:
teren na Sienkiewicza za żywopłotem nie należy do miasta.
włącznie z żywopłotem ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2013, 16:05 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
...


Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:12 przez Nick_KM_Elblag, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group