Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 18 lis 2017, 02:02

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 15 mar 2013, 15:02 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
...


Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:10 przez Nick_KM_Elblag, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2013, 16:40 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Nick_KM_Elblag pisze:
Mianowicie jednolite tapicerki oraz kolory poręczy w pojazdach naszej komunikacji miejskiej. (...) Powinno to być wymagane przy wprowadzaniu jednolitego malowania taboru.

No właśnie, ja bym proponował mimo wszystko zacząć właśnie od takiej podstawy, jak jednolite malowanie taboru. NAPRAWDĘ jednolite. A nie taka fikcja, jaka jest obecnie.
Nick_KM_Elblag pisze:
Zmniejszenie numerów bocznych pojazdów o połowę ich rozmiarów.

Po co są aż tak wielkie? O połowę mniejsze też są czytelne i widoczne. Takie duże szpecą autobusy po całości.

Prawda jest taka, że z wielkości naszych numerów taborowych śmieje się cała Polska. :D Mam oczywiście na myśli kręgi MKM-owe (zresztą wystarczy np. poszukać na TWB różnych komentarzy na ten temat pod zdjęciami z Elbląga). No ale ZKM się uparł, że numer boczny wozu ma być bardziej widoczny niż numer linii. :D I co na to poradzisz.
Dodałbym do tego jeszcze kwestię ujednolicenia tych numerów taborowych, co zresztą kiedyś już poruszał kolega Pit0102. Jednolity sposób numerowania pojazdów również mógłby być odgórnie narzucony przez ZKM, ale tutaj również padł argument, że "nie oni są właścicielami pojazdów, więc nie oni o tym decydują"...

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2013, 20:30 
Offline

Rejestracja: 17 lut 2013, 00:54
Posty: 119
I rzeczywiście ZKM powinien za priorytetową sprawę wziąć to, że trzeba jakoś ujednolicić malowanie pojazdów i zmniejszenie czcionki numeru taborowego o 50%. Herb Elbląga odpowiedni by był na środku przedniej klapy. PRZYKŁAD UMIESZCZENIA HERBU NA TYM ZDJĘCIU. Ujednolicenie numerów taborowych też jest przydatną sprawą. (Pomijając Tramwaje Elbląskie, bo u nich numeracja trzycyfrowa mogłaby zostać)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2013, 20:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
Moją propozycją by były napisy WEJŚCIE i WYJŚCIE na drzwiach.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 mar 2013, 22:26 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
...


Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 21:10 przez Nick_KM_Elblag, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 mar 2013, 18:40 
Offline

Rejestracja: 12 lut 2013, 21:33
Posty: 26
Ja to bym zrobił tak, aby wejście było tylko przy kierowcy po pokazaniu biletów, a drzwi środkowe i ewentualne tylne tylko były by do wyjścia. I kanary były by nie potrzebne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 mar 2013, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
uczeń pisze:
Ja to bym zrobił tak, aby wejście było tylko przy kierowcy po pokazaniu biletów, a drzwi środkowe i ewentualne tylne tylko były by do wyjścia. I kanary były by nie potrzebne.

Czyli krótko mówiąc chcesz niemiecki system wsiadania. :lol: :) :D

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 mar 2013, 19:52 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
Ale w Elblągu niestety już nikogo tak nie nauczysz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 mar 2013, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
No chyba, że najpierw wsiadający przodem wejdą, a potem kierowca otwiera tylne i wysiadają wysiadający.

Ale tak z drugiej strony przetrzymywanie wysiadających w autobusie jest bez sensu. :?

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 mar 2013, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2013, 09:49
Posty: 267
scorpio44 pisze:
Nick_KM_Elblag pisze:
Mianowicie jednolite tapicerki oraz kolory poręczy w pojazdach naszej komunikacji miejskiej. (...) Powinno to być wymagane przy wprowadzaniu jednolitego malowania taboru.

No właśnie, ja bym proponował mimo wszystko zacząć właśnie od takiej podstawy, jak jednolite malowanie taboru. NAPRAWDĘ jednolite ...
Nick_KM_Elblag pisze:
Zmniejszenie numerów bocznych pojazdów o połowę ich rozmiarów.

Po co są aż tak wielkie? O połowę mniejsze też są czytelne i widoczne. Takie duże szpecą autobusy po całości.

Prawda jest taka, że z wielkości naszych numerów taborowych śmieje się cała Polska. ... No ale ZKM się uparł, że numer boczny wozu ma być bardziej widoczny niż numer linii. :D I co na to poradzisz ... Jednolity sposób numerowania pojazdów również mógłby być odgórnie narzucony przez ZKM, ale tutaj również padł argument, że "nie oni są właścicielami pojazdów, więc nie oni o tym decydują"...


W nowych wymaganiach dotyczących taboru autobusowego na lata 2014 - 2020, stosowanie reklam na pojazdach nie będzie dozwolone. Nie dostosowanie taboru do ustalonego wzoru malowania będzie skutkowało nałożeniem, znacznie wyższych niż obecnie, kar finansowych. Kwestia poręczy oraz oznakowania krawędzi stopni również zostanie uregulowana.

Wielkość numerów taborowych wynikała z wprowadzonego w połowie 1993 systemu kontroli przewozów. Przypomnijmy, że system ten oparty był o trzy punkty kontrolne (na Placu Słowiańskim, przy ul. Ogólnej, przy skrzyżowaniu ul. Hetmańskiej i Grota - Roweckiego). Każdy przejazd w pobliżu punktu był odnotowywany w systemie przez kontrolera ruchu. W związku z tym numer ten musiał być jak najbardziej widoczny, tak aby kontroler, nawet w trudnych warunkach, mógł go dojrzeć z odległości kilkudziesięciu metrów.
Dane z każdego punktu, na drugi dzień, były zbierane i następnie analizowane pod kątem rozbieżności w stosunku do zaplanowanego rozkladu jazdy. Warto podkreślić, że było to dość nowatorskie i oryginalne rozwiązanie - prawdopodobnie jedyne w skali kraju.

Ostatecznie system ten został wycofany wraz z końcem 2011 - od początku 2012 przewoźnicy są rozliczani na podstawie danych spływających z Systemu EKM, a dokładniej z pozycjonowania pojazdów za pomocą systemu GPS.

Można dywagować czy powinny one ulec zmianie. Z pewnością to, że są dobrze widoczne, jest pomocne przy rozpatrywaniu wszelkich sygnałów od naszych pasażerów.

_________________
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Browarna 90
82-300 Elbląg
http://www.zkm.elblag.com.pl
tel. 55 230 79 00
fax 55 230 79 01
zkm@softel.elblag.pl
marketingzkm@zkm.elblag.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group