Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/

Testy tramwajów w Elblągu
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/viewtopic.php?f=8&t=2331
Strona 1 z 1

Autor:  Nick_KM_Elblag [ 26 mar 2014, 18:58 ]
Tytuł:  Testy tramwajów w Elblągu

Dlaczego nasze miasto do tej pory nie testowało żadnego tramwaju? Tramwaj można wypożyczyć na takie testy na takiej samej zasadzie jak autobus. Nie mówię, że teraz gdy nasze miasto przechodzi kryzys drogowy, ale jeszcze kilka lat temu nic nie stało na przeszkodzie. Może po zakończeniu remontów dróg, Tramwaje Elbląskie mogłyby nad takim czymś pomyśleć?

Autor:  sebek [ 26 mar 2014, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Testy tramwajów w Elblągu

W 95% przypadków nie jest to możliwe. Tramwaje poruszają się po torach, a nie jak autobusy po asfaltowych ulicach, gdzie można sobie jechać w dowolnym kierunku. Tramwaje są uzależnione od torów, po których się poruszają. Zakup nowych wozów jest uzależniony od parametrów sieci. Każda sieć jest unikatowa w swoim rodzaju i nie zawsze dany wóz może jeździć w danym mieście. Te co jeżdżą np. w Grudziądzu czy Toruniu nie będą mogły jeździć np. w Bydgoszczy czy w Elblągu. Oprócz rozstawu torów kluczowe znaczenie ma też stan techniczny torowisk. Dlatego zamawiając nowe wozy produkuje się nowe modele, dostosowane do parametrów konkretnej sieci. Oprócz stanu torowisk znaczenie ma też to czego zwykle nie zauważamy, a co znajduje się nad naszymi głowami, tj. sieć trakcyjna. Ilość podstacji w danym mieście również decyduje o natężeniu ruchu i ilości wagonów na trasie. Ma to związek z mocą jaką zużywa dany model. Jako przykład podam tutaj Paryż, gdzie od początku XXI wieku odbudowuje się sieć tramwajową. Jest tam obecnie kilka niezależnie funkcjonujących od siebie systemów tramwajowych, które ze względu na parametry techniczne trakcji i taboru nie mogą zostać połączone. Napięcie w jednej sieci mogłoby spalić obwody w tramwaju, który jeździ np. w sieci o niższym napięciu. Na Węgrzech, w Budapeszcie, nowo zakupiony model tramwaju, który jeździł do tej pory we Wiedniu, zaczął zrywać sieć trakcyjną, gdyż ta miała inne parametry. Aby mógł on dalej jeździć trzeba było przebudować całą sieć, mimo iż tory były OK. Co do możliwości zakręcania danych modeli, również znaczenie ma kalibracja torów. Konstale, które jeżdżą we wszystkich polskich miastach, nie są wbrew pozorom jednakowym modelem, a każdy był wyprodukowany pod konkretne miasto.

Autor:  moderatorzkm [ 27 mar 2014, 08:41 ]
Tytuł:  Re: Testy tramwajów w Elblągu

Więcej niż wyczerpująca odpowiedź :)

Autor:  Nick_KM_Elblag [ 28 mar 2014, 00:33 ]
Tytuł:  Re: Testy tramwajów w Elblągu

Gdyby nasze tory jak to ująłeś "zostały skalibrowane" to konstale by nie piszczały na każdym zakręcie. Zawsze możemy wypożyczyć nowszy tramwaj, który danymi technicznymi pasowałby do naszej infrastruktury tramwajowej.

Autor:  zkmmilosnik [ 06 kwie 2014, 16:05 ]
Tytuł:  Re: Testy tramwajów w Elblągu

Jeżeli chodzi o 805na to stan torowisk nie wpływa na piszczenie kół. Tutaj ważną rolę gra smar w wielu miastach na nowo budowanych torowiskach stosuje się smarownice po to aby zmniejszyć tarcie oraz hałas tak jest między innymi na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/