Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/

Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy
http://www.zkm.elblag.com.pl/zkmforum/viewtopic.php?f=10&t=32
Strona 8 z 8

Autor:  sebek [ 27 wrz 2013, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

:lol:

Autor:  pablos1996 [ 04 sie 2014, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

Czemu linia nr 4 ma kierunek np. "Druska", podczas gdy linia nr 2 "Marymoncka-Druska". To jest ustalone celowo? Na przystankach wygląda to tak jakby "Druska" i "Marymoncka-Druska" to dwie oddzielne pętle.

Autor:  sebek [ 04 sie 2014, 11:18 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

Na stronie 3 i dalszych tego wątku trwała dyskusja na temat godzin odjazdu linii 100.
moderatorzkm pisze:
Dziękujemy za podniesienie tego tematu.
Gdy tylko będzie to możliwe - rozkład jazdy linii 100 zostanie skorygowany.
Rozkład jazdy linii nocnej nie został zmieniony, zmienił się za to rozkład jazdy pociągów i teraz można spokojnie zdążyć z ostatniego pociągu na setkę. Za to nic się nie zmieniło w kwestii jej ostatniego kursu. Pierwsze pociągi w kierunku Malborka i Olsztyna odjeżdżają o 4:17 i 4:27, pierwsza setka natomiast przyjeżdża na dworzec o 4:18. Po zmianie rozkładu jazdy pociągów możemy teraz zdążyć na pociąg do Olsztyna, a na pociąg w kierunku Trójmiasta, gdzie jeździ zdecydowana większość elblążan, na bank nie zdążymy. Czy nie da się tego ostatniego kursu przyspieszyć o jakieś 10 minut? O tej porze ostatnia setka i pierwsza dziewiątka jadą prawie równocześnie. Dziewiątka jest o 4:23, czyli 5 minut po setce. Potem przez godzinę nie ma nic. Nawet wczesnym rankiem zaczyna się już elbląskie "jeżdżenie stadami" :lol:

Autor:  krzys123 [ 11 sie 2014, 08:07 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

Może ja się nie znam, ale co to za yhym kolejność? :D
http://zkm.elblag.com.pl/rozklad/czasy/853.html
Najpierw jest 0, potem 3cia, a potem 23cia? : O Takiego czegoś jeszcze nie widziałem. I gdzie ten kurs o 4:18 z Dworca?

Autor:  Kanarek [ 11 sie 2014, 16:51 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

O 4:18 to setka dojeżdża do pętli na dworcu na przystanek końcowy

Autor:  krzys123 [ 11 sie 2014, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

A potem gdzie jedzie? Kurs widmo?

Autor:  scorpio44 [ 13 sie 2014, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

Potem zjeżdża do zajezdni...

Autor:  sebek [ 22 sie 2014, 16:09 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

W zaprezentowanych na stronie http://www.zkm.elblag.com.pl/aktualnosci/1216.html nowych rozkładach jazdy ZKM ukazuje dosyć ciekawy sposób "pozbycia się" punktów kontrolnych oraz osławionego przystanku Mickiewicza (sklep) :lol:
korektor, linijka i ołówek - to najważniejsze przedmioty przy zmianach w rozkładzie ;)

Autor:  scorpio44 [ 27 sie 2014, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

sebek pisze:
W zaprezentowanych na stronie http://www.zkm.elblag.com.pl/aktualnosci/1216.html nowych rozkładach jazdy ZKM ukazuje dosyć ciekawy sposób "pozbycia się" punktów kontrolnych oraz osławionego przystanku Mickiewicza (sklep) :lol:

:D
W dodatku mało konsekwentnie, bo np. w wypadku linii 22 ten nieszczęsny "Mickiewicza (sklep)" jest widoczny. Oprócz tego w dalszym ciągu nie "pozbyto" się również przystanku "Dębowa (Klonowa)" na linii 15 w kierunku miasta (funkcjonuje on tylko w kierunku pętli).
Ale coś takiego w rozkładach na stronie internetowej to pryszcz. Bardziej żenujące jest to, że w identyczny sposób wykreślają "Mickiewicza (sklep)" w oficjalnej dokumentacji...

Autor:  scorpio44 [ 08 maja 2015, 01:30 ]
Tytuł:  Re: Uwagi i propozycje usprawnienia rozkładów jazdy

Scorpio ośmieli się tu na moment z tak zwanego nienacka :D zmartwychwstać, bo nie może się powstrzymać przed skomentowaniem jednej rzeczy. Chodzi o prowadzone w ostatnich dniach przez ZKM badania dotyczące usprawniania rozkładów jazdy. Nawet nie do końca wiem, w jaki dokładnie sposób jest to przeprowadzane, ale domyślam się, że za pomocą Ewidentnej Kompromitacji. Na razie dotyczy to linii tramwajowych, ciekawe, czy w przyszłości zrobią to samo z autobusami, no ale to w tym momencie nieistotne. Istotna jest sama koncepcja na to, jak to zrobić, z którą ZKM niespodziewanie wyskoczył:
ZKM pisze:
ZKM w Elblągu informuje, że w dniach od 1 do 8 maja 2015 na wszystkich liniach tramwajowych komunikacji miejskiej w Elblągu będą prowadzone badania rzeczywistego czasu przejazdu pomiędzy poszczególnymi przystankami.
W związku z tym, w czasie prowadzenia badań mogą wystąpić kilkuminutowe PRZYŚPIESZENIA lub opóźnienia w stosunku do zaplanowanego rozkładu jazdy.
Wyniki tych badań zostaną wykorzystane w celu dostosowania rozkładów jazdy linii tramwajowych do rzeczywistych warunków panujących w ruchu drogowym.
Szanowni pasażerowie - zwracamy się z prośbą o uwzględnienie w swoich planach podróży w tym czasie (1 – 8 maja), możliwości wystąpienia kilkuminutowych przyśpieszeń lub opóźnień w kursowaniu tramwajów.
Jednocześnie informujemy, że wszystkie odjazdy z pętli będą wykonywane zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy.

Tak brzmi komunikat z ostatnich dni.
To teraz dzięki wehikułowi czasu o nazwie http://archive.org/web/ przenieśmy się na chwilę o kilka lat wstecz, konkretnie do sierpnia 2011 r. :mrgreen:

http://web.archive.org/web/201111042250 ... 079/0.html

scorpio44 pisze:
(...) uważam, że najlepszym sposób na zdobycie rzetelnych danych na temat źle policzonych czasów przejazdu i wyciągnięcie odpowiednich wniosków byłoby zalecenie kierowcom, żeby przez okres powiedzmy tygodnia startowali tylko z pętli o czasie, a potem jechali swoim zwykłym rytmem z prędkością tzw. eksploatacyjną, \"nie przejmując\" się rozkładem. Wcześniej naturalnie dać jakiś komunikat, że w okresie takim a takim z powodu....... (jakoś by to się ładnie nazwało :) ) autobusy mogą nie trzymać się rozkładu. I mieliby Państwo jak na tacy: tu jest źle, tam jest do poprawki, to trzeba tak itp. itd. Prawda że proste?

ZKM w Elblągu pisze:
(...) Zaproponowana metoda zdobywania danych o czasach przejazdów (\"prędkość eksploatacyjna\") jest po prostu niemożliwa do zastosowania - komunikacja miejska musi funkcjonować wg zaplanowanego rozkładu.


Wtedy "się nie dało" (pewnie w szczególności dlatego, że był to kolejny chory pomysł psychicznego Scorpia). Aż tu nagle w 2015 okazało się, że się da... W dodatku wręcz dokładnie literka po literce tak, jak tam przed laty naszrajbowałem. A że dopiero po 4 latach? No cóż, jeden myśli szybciej, drugi wolniej...


Z mojej strony tyle. :D Kto kumaty, ten zrozumie, co chciałem tym postem dowieść. ;)

Strona 8 z 8 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/