Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 18 paź 2018, 20:42

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 lip 2013, 12:05 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Co myślicie o nowym przystanku tramwajowym na Grunwaldzkiej na wysokości PWSZ i hali CSB? Odległość pomiędzy przystankami na Grottgera i Sadowej wynosi 900 metrów i jest to najdłuższa przerwa w mieście. Kiedy budowano linię na Grunwaldzkiej (1951r.) w tym miejscu było szczere pole. Była przerwa pomiędzy zabudową od ul. Sadowej do Grottgera. Od strony południowej tory kolejowe, od strony północnej była łąka, na której na początku lat 60-tych XX wieku wybudowano filię Politechniki Gdańskiej (obecnie PWSZ), a w 1986r. rozpoczęto budowę osiedla Za Politechniką. Na początku XXI wieku wybudowano nową halę widowisko-sportową, w której rozgrywają się nawet mecze na szczeblu narodowym oraz organizowane są koncerty. Do tego miejsca od obu przystanków trzeba sporo iść. Oto moja propozycja zlokalizowania przystanku:
https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=54 ... 4,,0,20.72
Przejście dla pieszych już jest. Zapraszam do dyskusji, również ZKM, na temat mojego (i wielu innych jak mniemam) pomysłu. Czy są jakieś plany na przyszłość, aby w tym miejscu był przystanek tramwajowy?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2013, 20:24 
Offline

Rejestracja: 14 kwie 2013, 15:02
Posty: 266
@sebek: Kiedyś jak zapewne jeszcze Ciebie na świecie nie było, to na al. Grunwaldzkiej był jeszcze jeden przystanek dla linii tramwajowej numer 1. Przystanek "na żądanie" (dla obu kierunków) usytuowany był za zwrotnicą gdzie zaczyna się odcinek dwutorowy w kierunku ul. Druskiej (przed drugim wjazdem na teren bocznicy kolejowej). Uważam, że w dawnym miejscu (może kilkadzisiąt metrów bliżej w kierunku hali) przystanek miałby sens. To co Ty proponujesz to jest zamiast przystanku przy skrzyżowaniu z ulicą Grottgera ze względu na odległość.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 lip 2013, 23:44 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Sebek ===> Ty jak zwykle o tramwajach, a przystanek w tym miejscu powinien być zarówno dla tramwajów, jak i dla autobusów. ;)

sebek pisze:
Czy są jakieś plany na przyszłość, aby w tym miejscu był przystanek tramwajowy?

Jeżeli dobrze kojarzę, to nawet ZKM już się kiedyś wypowiadał, że plany są. Ale jak zwykle w jakiejś mocno nieokreślonej przyszłości. ;)

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lip 2013, 12:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2013, 09:49
Posty: 267
Lokalizacja nowo powstających przystanków jest obwarowana rygorystycznymi przepisami - §120 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r., co oznacza, że budowa nowych peronów przystankowych we wskazanym miejscu, bez przebudowy torowiska i co najmniej fragmentu jezdni, nie jest możliwa. W tej chwili nie dysponujemy informacjami kiedy ewentualnie droga ta mogłaby być modernizowana.

_________________
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Browarna 90
82-300 Elbląg
http://www.zkm.elblag.com.pl
tel. 55 230 79 00
fax 55 230 79 01
zkm@softel.elblag.pl
marketingzkm@zkm.elblag.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lip 2013, 16:46 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
A czemu nie mógłby to być przystanek takiego typu jak na Browarnej przy ZKM? Albo nawet, na przystanku na wysokości ul. Sadowej, droga al. Grunwaldzkiej jest takiej samej szerokości, mur po prawej stronie jest też taki sam i jest styczny do drogi a więc czemu nie można wyciąć kilka spróchniałych pniaków i postawić 2 komplety chodnika, barierek i słupka z rozkładem ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 lip 2013, 18:34 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Trochę nie bardzo rozumiem, dlaczego te przepisy mają rzekomo dotyczyć tylko nowo powstających przystanków. Skoro rozporządzenie podaje dokładnie, jakie warunki muszą spełniać przystanki, to dotyczy to chyba wszystkich przystanków. A jeżeli jakieś tych warunków nie spełniają, to najkrócej mówiąc ich obecność w formie takiej a nie innej jest niezgodna z tym rozporządzeniem. Ale może coś źle rozumuję.

Nick_KM_Elblag ==> odpowiedź na swoje pytanie masz w rzeczonym rozporządzeniu. Uściślę tylko, że chodzi o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, bo moderatorzkm podał połowiczną nazwę, z której niewiele wynika. :)

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2013, 16:17 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
W planach zagospodarowania przestrzennego jest poszerzenie al. Grunwaldzkiej do dwupasmowej z torowiskiem pośrodku do ul. Sadowej, a czteropasmowa bez pasa zieleni do ul. Grottgera.
http://www.planowanie.umelblag.pl/files/plany/19.jpg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 sie 2013, 21:20 
Offline

Rejestracja: 04 lut 2013, 18:57
Posty: 21
też mi się wydaje że ZKM jest strasznie opornie nastawiony do wszelkich udogodnień i zmian w komunikacji. w Krakowie funkcjonuje mnóstwo przystanków tramwajowych w centrum (gdzie ruch jest 10-krotnie większy) bez żadnych peronów (na środku ulicy). Przystanki - wiaty znajdują się na chodniku przy ulicy, a wsiadanie odbywa się z poziomu ulicy i nie stanowi to żadnych problemów. Na ul. Grunwaldzkiej natomiast jest miejsce na budowę peronów, więc ZKM niech się nie tłumaczy bo w całej Polsce jakoś wszystkie większe miasta inwestują w komunikację tramwajową i ją rozbudowują.
Kiedyś na ul. Grunwaldzkiej był przystanek tramwajowy na żądanie na wysokości funkcjonującej wtedy filii Politechniki Gdańskiej (obecnie PWSZ). Oto prawdopodobna lokalizacja tego przystanku:
Obrazek

Jestem mieszkaniem os. za Politechniką (tuż za halą CBS) i wiem że przystanek tramwajowy na wysokości CSB i PWSZ jest niezbędny, bo do najbliższych z osiedla jest ok. 800m. Oto mapka okolic, z idealnym miejscem na lokalizację przystanku.
Obrazek

Wiem, że mieszkańcy osiedla zgłosili w tym roku wniosek do budżetu obywatelskiego na utworzenie tego przystanku, więc jest szansa na jego powstanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 sie 2013, 21:36 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Świadek pisze:
Kiedyś jak zapewne jeszcze Ciebie na świecie nie było, to na al. Grunwaldzkiej był jeszcze jeden przystanek dla linii tramwajowej numer 1. Przystanek "na żądanie" (dla obu kierunków) usytuowany był za zwrotnicą gdzie zaczyna się odcinek dwutorowy w kierunku ul. Druskiej (przed drugim wjazdem na teren bocznicy kolejowej)

Krzyinu, chodzi (zapewne) o to miejsce https://maps.google.pl/maps?hl=pl&ll=54 ... 6,,0,17.11


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 sie 2013, 21:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
Tam gdzie sebku podałeś, na pewno był przystanek, chodnik nawet jest. :D

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group