Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 17 paź 2019, 02:19

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 lip 2013, 18:11 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Wątek taki był już kiedyś na starym forum, gdzie scorpio44 wszystko ładnie opisywał i pokazywał tzw. jeżdżenie stadami autobusów. Użytkownik świadek pokazał mi następny tego przykład i to zainspirowało mnie do odświeżenia wątku. Autobusy linii 10, 19 i Z (od niedawna funkcjonuje ale nie na stałe) jadą dosyć spory kawałek po tej samej trasie, a mianowicie od pętli Odrodzenia do Robotniczej i dalej do Alstomu. Teraz są objazdy, ale i odcinek nieco się skrócił, ale temat moim zdaniem jest aktualny. Tym razem ja zrobiłem i porównanie i wyszło mi coś takiego:
Oto odjazdy autobusów 10, 19 i Z z pętli Odrodzenia w kierunku Robotniczej w dni powszednie:
(kolorem czerwonym linia 10, zielonym tymczasowa Z, a czarnym 19)
04 52
05 02 22 35
06 05 20 30 33 52
07 10 20 28 30 58
08 10 20 20 42
09 00 15 34
10 25 49
11 30
12 01 45
13 05 08 25 35
14 05 08 20 33 52
15 08 10 20 45 56
16 08 10 10 50
17 10 20 55
18 20
19 25
20 20
21 10 53
22 25
Zapraszam do dyskusji, również ZKM. Może ktoś mi wyjaśni na jakiej podstawie jest ułożony rozkład linii 10 (jedna brygada w godzinach szczytu), której godziny odjazdów, a co za tym idzie całego taktu, pokrywają się niemal w 100% z linią 19, które (nie licząc aktualnych objazdów) mają ok. 2/3 wspólnej trasy? :shock:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lip 2013, 18:45 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
No i fajnie, że założyłeś wątek. Można w sumie pomału zacząć od nowa spisywać te wszystkie "kwiatki". Przykłady z 10 i 19 też wtedy w tym starym wątku przywołałem, tyle tylko że wtedy jeszcze nie było Z-ki. A odkąd jest, to widzę że zrobiło się jeszcze ciekawiej. :D Mistrzostwem świata jest tu godzina 16.00. W ciągu dwóch minut odjeżdżają wszystkie 3 linie (16.08, 16.10, 16.10), a następny autobus o 16.50. :shock: Brak słów...

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lip 2013, 18:54 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Linia Z powstała na wniosek mieszkańców w zastępstwie za tramwaj. Po godz. 16tej, czyli w godzinach szczytu, jak mniemam pracownicy np. browaru, elektrowni, czy innych zakładów zlokalizowanych przy ul. Mazurskiej chcieliby się dostać do domu. A tu w ciągu dwóch minut trzeba zdążyć na wszystkie możliwe autobusy. Jak się nie zdąży to albo z buta albo czekać 40 minut. I to są kursy "szczytowe"? Po 15tej też jest dziura 25-minutowa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lip 2013, 09:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2013, 09:49
Posty: 267
Warto przytoczyć tu odpowiedź z innego miejsca forum - dotyczy oczywiście poruszonego tematu:

Problem istnieje, jesteśmy tego świadomi i będziemy próbowali usprawnić rozkłady jazdy, tak aby dostosować je do warunków ruchu drogowego oraz aby możliwie jak najbardziej ograniczyć zjeżdżanie się autobusów różnych linii na jednym przystanku.
Przy obecnie trwających remontach dróg (objazdy na niektórych liniach i tymczasowe skrócenie linii tramwajowych, utrudnienia w ruchu drogowym – korki, zmiany preferencji pasażerów – większe napełnienie na liniach które przed remontami cieszyły się znacznie mniejszym zainteresowaniem) większa modyfikacja rozkładów jazdy traci po prostu sens. Obecne warunki w których funkcjonuje nasza komunikacja miejska są po prostu tymczasowe i ulegają częstym zmianom .
Ograniczenie problemu zjeżdżania się autobusów różnych linii na jednym przystanku wymaga szerszego spojrzenia i analizy nie tylko jednej lub dwóch linii, czy też jednego lub dwóch przystanków.
Przesunięcie odjazdu danej linii np. 10 minut na jednym przystanku, może przecież spowodować, że ten sam, przesunięty kurs zjedzie się z inną linią w zupełnie innym punkcie miasta.
Cierpliwości – absolutnie nie lekceważymy waszych sygnałów i zajmiemy się tym tematem.

Co do linii Z - została utworzona głównie z myślą o pracownikach np. browaru, elektrowni, czy innych zakładów zlokalizowanych przy ul. Mazurskiej. Jakiś czas po jej uruchomieniu otrzymaliśmy kilka sygnałów o konieczności wprowadzenia dodatkowych kursów w godzinach porannych - zostały wprowadzone od 10 lipca.
Od tego czasu nie otrzymaliśmy więcej sygnałów od pasażerów które dotyczyły by zagadnienia poruszonego przez użytkownika sebek.

_________________
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Browarna 90
82-300 Elbląg
http://www.zkm.elblag.com.pl
tel. 55 230 79 00
fax 55 230 79 01
zkm@softel.elblag.pl
marketingzkm@zkm.elblag.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lip 2013, 14:57 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
moderatorzkm pisze:
Od tego czasu nie otrzymaliśmy więcej sygnałów od pasażerów które dotyczyły by zagadnienia poruszonego przez użytkownika sebek.

Naprawdę potrzebne są jakieś sygnały z zewnątrz, żeby uświadomić sobie, że puszczenie 3 autobusów naraz, a po nich 40-minutowa luka, jest idiotyczne? :shock:

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lip 2013, 19:31 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Linia 14 i T1. T1 powstała niedawno jako linia za tramwaj, a z 14 jadą z Nad Jaru do targowiska miejskiego, czyli około połowy trasy T1 do centrum. Z powodu braku tramwaju ludzie z Nad Jaru chcąc pojechać na rynek mogą tylko 14 albo T1. Najciekawiej jest rano i w godz. 15-16 (godz. szczytu :lol: ).
Na czarno kursy T1 a na czerwono 14
05 20 33 40
06 03 03 30 33 47 51
07 10 15 39 40
08 05 10 27 30 51
09 18 22 45
10 14 38 45
11 02 26 50
12 08 14 38 48
13 02 24 30 48 58
14 10 16 35 38 54
15 02 26 26 50 50
16 14 15 38 40
17 05 06 30 36 58
18 15 25 39 50
19 03 27 53 56
20 20 44
21 10 14 58
22 31 38


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 lip 2013, 19:41 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Rany Boga, ja nawet nie miałem świadomości, że tutaj też ta sytuacja występuje aż do tego stopnia. I to ile jest nawet przykładów, kiedy co do minuty odjeżdżają równocześnie! Masakra....

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sie 2013, 13:44 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Odjazdy w niedzielę i święta z pętli na Dębicy. Najlepiej jest rano i wieczorem chociaż w środku dnia również zdarzają się dziury. Kolorem czerwonym linia 6, zielonym 11, niebieskim 31.
6 03
7 00 03 28 49
8 32 35
9 00 21
10 07 10 19 40
11 04 13 38 49 59
12 13 34 45
13 11 19 31 50
14 04 17 41 49
15 03 20 34 49
16 12 19 35 50
17 26 48
18 22 23
19 07 13 42 51
20 30 40
21 06 19
22 22


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 wrz 2013, 20:03 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
W starym wątku o jeżdżeniu stadami pokazywałem m.in., że linie 8 i 17 w godzinach popołudniowo-wieczornych jeżdżą przez cały czas właściwie jednocześnie (w obydwu kierunkach). Właśnie po letniej przerwie powrócił zimowy rozkład linii nr 17. Tyle że, jak się okazuje, z drobnymi korektami właśnie w godzinach popołudniowych i wieczornych. Już pomińmy to, że nigdzie nie było jakiejkolwiek wzmianki na temat tych drobnych zmian, chociaż oczywiście powinna. :? Bardziej mnie intryguje cel tych korekt wykonanych w taki sposób, w jaki zostało to zrobione. No bo już myślałem, że po naszych uwagach na temat jeżdżenia stadami ZKM postanowił chociaż trochę "odsunąć" od siebie wieczorne 8 i 17 i taki był cel tych drobnych zmian. Ale okazuje się, że guzik. Problem dalej występuje w takim samym stopniu. Ba, w niektórych wypadkach wręcz jest jeszcze gorzej niż było, bo tam gdzie wcześniej był drobny odstęp, to teraz jadą co do minuty jednocześnie (np. kursy z Odrodzenia 8 o 21.25 i 17 o 21.26 - teraz od Kościuszki jadą jednocześnie, wcześniej były 2 minuty różnicy, co w sumie na to samo wychodzi :mrgreen: ). Nie mam w takim razie pojęcia, jaki był cel tych korekt rozkładu 17 w takiej formie. :shock:

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2013, 08:00 
Offline

Rejestracja: 08 lut 2013, 10:02
Posty: 77
To też ma swój urok, nie wiedziałem jak patrzećna to jeżdżenie stadami ale... znalazłem plusy. Dotyczy to głównie kobiet oraz ludzi spóźnialskich. Sprawdzamy rozkład jazdy chca jechać w niedzielędo babci :) mamy "17" załózmy o 13:15 ale jak to kobiety przed wyjściem musza mase rzeczy zrobić i sie wypindrzyć i nie zdążają, zabrakło mi dosłownie 2 minuty :) i wtedy podjeżdża dla nich : Ósemka czy tam trzynastka, w zależnosci w jakiej czesci miasta jest. To po to chyba ten rozkład jest zrobiony w ten sposób, teraz rozumiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group