Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 16 lis 2018, 00:38

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 sty 2014, 10:33 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
A może na Jeleniej Dolinie ktoś się w końcu kiedyś autobusu doczeka? :D

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 sty 2014, 20:11 
Offline

Rejestracja: 14 lut 2013, 18:10
Posty: 20
Nowa firma nowy temat. Już zapomnieliście jak to autobusy z Alpa lub z PKSu nie przyjeżdżały.
W PKSie do dziś się zdarza, że kierowcy nie zajeżdżają na wszystkie przestanki (uczelnia EUH-E lotnicza), do tego przewoźnicy mają w 80% niesprawne wozy. Osobiście wiem o tym, gdyż pracowałem dla jednych z nich i wiem co tak naprawdę się tam dzieje. Co do nowego przewoźnika to dajcie mu się wykazać, gdyż na dzień dzisiejszy co do bezpieczeństwa pasażerów i stanu faktycznego pojazdów nie ma uwag. Kierowcy z Elbląga sobie radzą na trasach, a co do kierowców z delegacji nie wszyscy robią pomyłki, a to że kierowca spyta się pasażera o trasę to nic złego. Wielu z was jadąc do innego miasta też pyta o wskazówki bądź używa nawigacji. Dopiero po okresie próbnym będzie można wydać opinię co do przewoźnika Arriva. Każdy powinien mieć okres próbny- czas na wykazanie się. Co do spółki ALP to się nie wykazała.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2014, 20:27 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
Dzisiaj na własnej skórze przekonałem się jak wozi pasażerów Arriva. Z przystanku Bema-mleczarnia w kierunku Gronowa Górnego (zwanego pętlą) autobusy linii nr 16 odjeżdżają m.in. o godz. 16:23 i 16:43. Wraz z osobą towarzyszącą pojawiliśmy się na w/w przystanku ok. 10 minut przez odjazdem. Minęła chyba minuta a tu przyjeżdża jakiś ciemny autobus, który jedzie w kierunku "ARRIVA". Jako, że było 10 minut do odjazdu nie przyglądałem się zbytnio jaki numer podjechał. Nagle w mroku mignęła mi malutka tabliczka z numerem 16, znajdująca się za przednią szybą. Autobus podjechał na przystanek, otworzył drzwi i zaczęła się kłótnia pomiędzy mną a osobą towarzyszącą, co do tego jaki numer podjechał, gdyż według rozkładu nic nie powinno być o tej porze. Nie było by kłótni, gdyby numer linii znajdował z boku pojazdu i był widoczny dla osób znajdujących się na przystanku. Pasażerowie udzielili informacji, że jest to linia 16. Po skasowaniu biletu papierowego (przyczyny tego zostały opisane w innym wątku :mrgreen: ) zdziwiło mnie wskazania kasownika. Jest tam godzina, dzień i numer boczny pojazdu. To samo było w innym pojeździe Arrivy, więc nie jest to przypadek odosobniony. Mogę zachować sobie bilety, gdyż zgodnie ze wskazaniami kasownika, można jechać tym samym pojazdem, np. za miesiąc 15 lutego :D Czy są jakieś wytyczne co do tego, co powinien wskazywać kasownik? W czasie jazdy autobusu kierowca prawie cały czas otwierał i zamykał tylne drzwi, tak jakby coś przeszkadzało w ich zamknięciu się. W #614 nie ma z tyłu siedzeń, a osoby stojące na tym "placyku" mogą łatwo wypaść na zakrętach. Z tyłu autobus był tak umorusany, że nie było widać numeru bocznego pojazdu oraz tej białej tabliczki z numerem linii. No i brak zapowiedzi głosowych w pojazdach 614 i 609.


Załączniki:
2014-01-15 19.42.18.jpg
2014-01-15 19.42.18.jpg [ 54.74 KiB | Przeglądany 2751 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 sty 2014, 21:03 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
sebek pisze:
Czy są jakieś wytyczne co do tego, co powinien wskazywać kasownik?

SIWZ pisze:
Zamawiający wymaga wyposażenia autobusów w elektroniczne kasowniki (do chwili wycofania ze sprzedaży biletu papierowego), sterowane z kabiny kierowcy w ilości co najmniej 1 szt. w autobusach typu A oraz 2 szt. w autobusach typu B i C, wybijające na kasowanych biletach w sposób trwały i czytelny kod identyfikujący nr autobusu lub nr linii, aktualną datę oraz czas skasowania

Czyli jeżeli jest numer autobusu, to numeru linii być nie musi, musi być za to "aktualna data". A sam numer dnia to nie data (tym bardziej, że umożliwiałoby to taką kombinację, o jakiej wspomniałeś - że za równy miesiąc możesz ponownie jechać legalnie tym wozem na tym samym bilecie). A w związku z tym wydruki na Twoich biletach są niezgodne z umową.

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2014, 21:04 
Offline

Rejestracja: 02 wrz 2013, 09:00
Posty: 7
Jeżdżę linią nr 12 i mam takie uwagi:
- Dlaczego jest tak, że kierowca zamiast wjechać na pętle(do Krasnego Lasu) i po zatrzymaniu się otworzyć drzwi to zatrzymuje się na przejściu i drzwi ludziom otwiera by mogli wysiąść
- Problem kolejny to punktualność dlaczego jest tak, że np. autobus, który odjechać powinnien wg. rozkładu o 8:00 z pętli odjeżdża wcześniej przez co jak ktoś musi na 9:15 być w PWSZ-ecie na Grunwaldzkiej spóżnia się na zajęcia
- Czasami jest tak, że autobus zamiast o 15:22 przyjeżdza 10 minut póżniej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 sty 2014, 21:37 
Offline

Rejestracja: 15 wrz 2013, 16:53
Posty: 205
Jakoś ja nie spotkałem sie z taką sytuacją a tez korzystam z lini nr 12 codziennie , owszem jak kierowca 1 raz ma ta linię , może nie wiedzieć , generalnie kierowcy arrivy podjeżdzaja na przystanek w kierunku do miasta i tam ludzi wysadzają to nie na żadnym przejściu dla pieszych , do przejścia to jest kawałek jeszcze


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2014, 18:35 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
No dobra, to wróćmy do kwestii właściwego oznakowania autobusów Arrivy. Cały czas występuje problem braku jakiegokolwiek oznakowania linii z boku czy z tyłu autobusu bądź oznakowania nieczytelnego i tak dalej, i tak dalej. Tymczasem sprawa jest poważniejsza, bo choćby nawet autobus był czytelnie „otablicowany” z każdej strony, to on również nie spełnia wymagań postawionych przewoźnikowi.

Cytuj:
Elektroniczne tablice.
1.1. Wszystkie autobusy wyposażone w elektroniczne tablice kierunkowe:
1) tablicę czołową z przodu autobusu z numerem linii i nazwą przystanku końcowego,
2) tablicę boczną z boku autobusu umieszczoną między pierwszymi a drugimi drzwiami z numerem linii, nazwą przystanku początkowego i końcowego oraz wyszczególnieniem ważniejszych ulic na trasie przebiegu,
3) tablicę tylną z tyłu autobusu z numerem linii


A więc po pierwsze - żaden autobus nieposiadający odpowiednio działających wyświetlaczy nie miał prawa 1 stycznia wyjechać na miasto. Tym bardziej, że ZKM nie przewidział żadnego alternatywnego oznakowania autobusu tablicami, nawet na wypadek awarii wyświetlaczy. Oczywiście z perspektywy pasażera lepsze tablice niż nic, choć formalnie uchybienie jest jednakowe. Jednak jak wszyscy wiedzą często się zdarza, że nie ma nawet tablic.

Po drugie - czy wśród autobusów, w których wyświetlacze działają, widział ktoś taki, który na bocznym wyświetlaczu miałby to, co podkreśliłem w punkcie 2, tj. "nazwę przystanku początkowego i końcowego oraz wyszczególnienie ważniejszych ulic na trasie przebiegu"? :D Już nawet pomijając wozy Arrivy, zastanawiam się, w ilu autobusach przez ostatnie 7 lat boczny wyświetlacz coś takiego pokazywał. Może w jakimś tak, ale w tej chwili żaden mi do głowy nie przychodzi. Nie jestem pewien też, czy przez okres trwania poprzednich umów również jakiś podobny zapis obowiązywał, choć wydaje mi się, że tak.

I wreszcie trzecia sprawa:
Cytuj:
Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnić [pisownia oryginalna :mrgreen: ] z Zamawiającym szczegółową treść i sposób prezentowania informacji wyświetlanych na tablicach.

W powyższym cytacie chodzi naturalnie cały czas o tablice elektroniczne, czyli wyświetlacze. Tutaj chyba jakikolwiek komentarz jest zbędny. :D A ujednolicenie napisów na wyświetlaczach w elbląskich autobusach (nie chodzi tylko o Arrivę) jest rzeczą konieczną, bo jest w tym kompletny burdel. Ale to w sumie temat nadający się na odrębny wątek.

Tyle zaniedbań, a to na razie tylko jeden temat wyświetlaczy. A ile znalazłoby się innych... Chciałbym prosić ZKM o ustosunkowanie się do powyższego, choć na myśl o ryzyku odpowiedzi "taka sytuacja jest niedopuszczalna, w związku z czym przewoźnikowi naliczane są z tego powodu wysokie kary finansowe" ta chęć jakby mija... :roll:

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2014, 18:51 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 15:59
Posty: 689
scorpio44 pisze:
Tyle zaniedbań, a to na razie tylko jeden temat wyświetlaczy. A ile znalazłoby się innych... Chciałbym prosić ZKM o ustosunkowanie się do powyższego, choć na myśl o ryzyku odpowiedzi "taka sytuacja jest niedopuszczalna, w związku z czym przewoźnikowi naliczane są z tego powodu wysokie kary finansowe" ta chęć jakby mija... :roll:
Jak bardzo wysokie muszą to być kary skoro przewoźnicy nic sobie z tego nie robią? Linia 9 jeździ teraz z Dworca na Odrodzenia przez P.K. "Nowa". Zaczyna to być wyświetlane na przednich tablicach w Sorach...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2014, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2013, 14:20
Posty: 1157
Lokalizacja: Elbląg
To w końcu ma być napisane Ogólna czy Nad Jarem? Bo z tym też jest różnie...
A tak w ogóle to z Mercedesa 610 albo 611 należy wykasować te MANIPULACNI JIZDA na wyświetlaczu. Ponieważ panowie z Arrivy nie ogarniają, to trzeba odłączyć kabel od wyświetlacza.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2014, 19:41 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
sebek pisze:
Jak bardzo wysokie muszą to być kary skoro przewoźnicy nic sobie z tego nie robią?

Ja to przede wszystkim zacząłbym od tego, że pasażera gówno obchodzi to, czy ZKM przewoźnikowi nałożył karę finansową i w jakiej ona była wysokości. Pasażer, który zgłasza problem, chce jego skutecznego naprawienia/rozwiązania! Tymczasem normą jest taka sytuacja, że jakiś jeden i ten sam problem (a są takich dziesiątki) trwa przez wiele lat, ale na każdorazową skargę pasażera odpowiedź jest zawsze identyczna, jak zacytowałem w poprzednim poście. I już mniejsza z tym, czy te kary są w ogóle naliczane, czy po prostu przewoźnikom zupełnie to nie robi itd. Fakt pozostaje faktem, że kompletnie nic z tego nie wynika, a ta odpowiedź jest typowym "spychologicznym" sloganem. I ta spirala ciągnie się w nieskończoność.

sebek pisze:
Linia 9 jeździ teraz z Dworca na Odrodzenia przez P.K. "Nowa". Zaczyna to być wyświetlane na przednich tablicach w Sorach...

Ooo, w sorach to nie widziałem. Ale występuje to na bocznych tablicach w różnych wozach. Pamiętam, jak pierwszy raz zobaczyłem to w 100 i zastanawiałem się, czy jestem aż tak pijany, że coś takiego widzę. Przebieg trasy: "Odrodzenia - PK Ogólna - PK Nowa - Dworzec". :? Pewnie spisywali to z papierowych rozkładów kierowców, w których te dawne punkty kontrolne dalej występują (nawiasem mówiąc, też nie wiadomo, w jakim celu). No ale podać coś takiego do informacji pasażerów jako przebieg trasy to jest po prostu żenada. Punkty kontrolne dawno nie istnieją, a nawet jak istniały, to nazwa "Nowa" nawet mieszkańcowi Elbląga pewnie nic by nie powiedziała.

krzys123 pisze:
To w końcu ma być napisane Ogólna czy Nad Jarem? Bo z tym też jest różnie...

Nie tylko z tym. Jak już pisałem, nigdy nie została ustalona jednolita wersja napisów na wyświetlaczach, a co za tym idzie, nawet nazwy przystanków końcowych w różnych wozach są różne (jak choćby właśnie Ogólna/Nad Jarem).

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group