Forum Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

www.zkm.elblag.com.pl | zkm@elblag.com.pl | marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Dzisiaj jest 24 lis 2017, 21:34

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna
Autor Wiadomość
Post: 31 lip 2014, 13:51 
Offline

Rejestracja: 04 lip 2014, 08:53
Posty: 6
Jeśli ZKM powołuje się na SIWZ, do którego też dotarłem, to nie ma tam zapisu, że w przypadku przewożenia wózka inwalidzkiego minimalna liczba miejsc 90 może ulec zmianie. Zapis jest jasny: długość autobusu typu C nie mniej niż 11,5 m lub łączna pojemność minimum 90 miejsc. Ponadto każdy autobus typu A, B, C powinien posiadać miejsce i zabezpieczenie dla wózka inwalidzkiego.
Wracając do wcześniejszych uwag, Starostwo w Tczewie nie mogło zgodnie z Rozporządzeniem wpisał w dowodzie w "adnotacjach urzędowych" warunku o innej liczbie miejsc w przypadku nie przewożenia wózka. Autobus ten posiada 31 miejsc siedzących i 53 stojące. ZKM powinien też wystąpić też do Starostwa Grodzkiego dlaczego w dowodzie rejestracyjnym dokonał zapisu w pozycji S1-31 i w pozycji S2-61 niezgodnie z homologacją.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2014, 17:26 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
No dobra, pora w końcu odgrzać temat, żeby po pierwsze ZKM znowu mylnie nie uznał, że wszystko zostało już wyjaśnione, a po drugie - chyba nikt nie zauważył, że zaprezentowane tutaj skany homologacji rzuciły nowe światło na sprawę. A konkretnie są dowodem na to, że ZKM we wcześniejszych wypowiedziach mijał się z prawdą!

Zacytujmy tutaj ten kilkakrotnie przedstawiany przez ZKM argument:
moderatorzkm pisze:
Zgodnie ze świadectwem homologacji tych autobusów, przedstawioną przez przewoźnika, nominalna pojemność wynosi 31 miejsc siedzących (łącznie z kierowcą) i 61 miejsc stojących. W przypadku przewozu wózka inwalidzkiego liczba miejsc stojących jest mniejsza i wynosi 53 stojące - to również jest opisane w świadectwie homologacji. Zatem to, co zostało wpisane do dowodu rejestracyjnego, dotyczy wariantu z przewozem wózka.

Tymczasem na skanach widzimy wyraźnie, że również według świadectwa homologacji nominalna liczba miejsc stojących wynosi 53! Jedynie później w uwagach dopisane jest, że w przypadku braku wózka ta liczba wynosi 61. Czyli już w homologacji mamy do czynienia z dziwną sytuacją, że jako nominalna pojemność jest podany wariant z obecnością wózka, a ten bez wózka jest jedynie przewidziany w uwagach jako swoisty wyjątek. :? Dziwne to wszystko, chociaż z drugiej strony nie wiem i chciałbym zobaczyć, w jaki sposób te dane są zapisane w świadectwach homologacji różnych innych autobusów (czy są te podziały na obecność wózka lub nie i jak to wszystko dokładnie tam wygląda). Byłby materiał porównawczy.
Tak czy owak daje nam to chyba odpowiedź na to, skąd w dowodach rejestracyjnych taka, a nie inna forma zapisu. Po prostu zostało to wszystko bezmyślnie skalkowane ze świadectwa homologacji, łącznie z tą "uwagą", którą postanowiono nanieść do dowodu w postaci adnotacji. Bezmyślnie, bo najwyraźniej nikt nie zwrócił uwagi na taki detal, że polskie prawo zapisania danych w dowodzie w takiej formie nie przewiduje. :) Moim zdaniem na podstawie tego, co widzimy w świadectwie homologacji, w dowodach rejestracyjnych wszystkich elbląskich autobusów Iveco powinno zostać zapisane: S1=31, S2=53 i nic więcej! Podkreślam, że dotyczy to wszystkich crosswayów, bo w świetle przedstawionego tu świadectwa homologacji rzeczywiście niespecjalnie wiadomo również, na jakiej podstawie w dowodach wozów Warbusa w rubryce S2 jest wpisana liczba 61, o czym wspomniał w ostatnim zdaniu przedmówca (domyślam się, że miał na myśli Starostwo GRODZISKIE ;)).
Ogólnie morał znowu z tego wszystkiego taki, że autobusy Iveco nie spełniają postawionych wymagań, i dotyczy to najwyraźniej również tych z Warbusa.

Swoją drogą muszę przyznać, że ZKM i tak pozytywnie mnie zaszokował tym, że w ogóle udostępnił tutaj skany dowodów i świadectw. Szczerze mówiąc, nie przypuszczałem, że na to pójdą. ;)

moderatorzkm pisze:
gaga pisze:
Proszę o "prawnicze" uzasadnienie wpisu do dowodu rejestracyjnego.

Z taką prośbą należałoby się zwrócić do organu który wydał wspomniany dokument.

Należałoby. I w takiej sytuacji to ZKM powinien się do tego poczuwać.

jedi pisze:
Ponadto każdy autobus typu A, B, C powinien posiadać miejsce i zabezpieczenie dla wózka inwalidzkiego.

O tym, że prawie żaden elbląski autobus nie spełnia tego wymogu, nadmieniłem w odrębnym wątku i nie uzyskałem jakiegokolwiek komentarza od ZKM-u...

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sie 2014, 10:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2013, 09:49
Posty: 267
Sprawa w naszej opinii została wyjaśniona we wcześniejszych postach, więc nie ma potrzeby powielać odpowiedzi.

Bardzo nieelegancko, łagodnie mówiąc, z Twojej strony zamieszczać niepełną treść danej wypowiedzi, zmieniając tym samym jej sens. Wygląda to manipulację i jest przejawem złej woli, a nie obiektywnego podejścia do tematu.
Przywołana wypowiedź (z 2 czerwca 2014) w całości brzmi następująco:

moderatorzkm pisze:
moderatorzkm pisze:
Zgodnie z homologacją tych autobusów, przedstawioną przez przewoźnika, nominalna pojemność wynosi 31 miejsc siedzących (łącznie z kierowcą) i 61 miejsc stojących. W przypadku przewozu wózka inwalidzkiego liczba miejsc stojących jest mniejsza i wynosi 53 stojące. Zatem to, co zostało wpisane do wspomnianego (tymczasowego) dowodu rejestracyjnego, dotyczy wariantu z przewozem wózka.


Powyższa wypowiedź dotyczyła więc TYMCZASOWEGO dowodu rejestracyjnego, którego zapisy nie odzwierciedlały danych zawartych w świadectwie homologacji - o czym nie raczyłeś już wspomnieć.

Z treści pozostałej części wypowiedzi można wnioskować, że uważasz, iż punkt 52 "Uwagi" z zamieszczonego świadectwa homologacji jest czymś w rodzaju dodatku, nie będącego częścią całego dokumentu. Tymczasem punkt ten jest integralną częścią świadectwa homologacji i na jego treść (łącznie z uwagami) należy patrzeć w całości.

Co do zgodności treści dowodu z obowiązującym prawem - w naszej opinii jakiekolwiek, ewentualne niezgodności w tym zakresie zostałyby zauważone m.in. podczas kontroli wykonywanych przez Inspekcję Transportu Drogowego i Policję. Autobusy te były wielokrotnie już kontrolowane i nie miało to miejsca.

scorpio44 pisze:
jedi pisze:
Ponadto każdy autobus typu A, B, C powinien posiadać miejsce i zabezpieczenie dla wózka inwalidzkiego.

O tym, że prawie żaden elbląski autobus nie spełnia tego wymogu, nadmieniłem w odrębnym wątku i nie uzyskałem jakiegokolwiek komentarza od ZKM-u...


Takie stwierdzenie jest po prostu niezgodne z rzeczywistością - dziwne, że pada ze strony osoby interesującej się komunikacją miejską w Elblągu...
Poniżej przykładowe zdjęcie.


Załączniki:
DSC_1998.JPG
DSC_1998.JPG [ 117.01 KiB | Przeglądany 2773 razy ]

_________________
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Browarna 90
82-300 Elbląg
http://www.zkm.elblag.com.pl
tel. 55 230 79 00
fax 55 230 79 01
zkm@softel.elblag.pl
marketingzkm@zkm.elblag.com.pl
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sie 2014, 12:33 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Ale ja nie przywoływałem wypowiedzi z 2 czerwca, tylko z 15 lipca:

viewtopic.php?p=8090&sid=080674b79bf09e1072bb93ca13db5d2c#p8090

Wypowiedź ta dotyczyła już "twardego" dowodu rejestracyjnego i przytoczyłem ją dosłownie, metodą kopiuj/wklej, nie zmieniając nawet przecinka...

Zgadza się?

Te insynuacje bez pokrycia pod moim adresem to już nie "bardzo nieeleganckie, łagodnie mówiąc", tylko skrajna bezczelność.

moderatorzkm pisze:
Sprawa w naszej opinii została wyjaśniona we wcześniejszych postach, więc nie ma potrzeby powielać odpowiedzi.

Szkoda tylko, że nie widzicie, że cała dyskusja w tym wątku udowodniła, że to Wasze stanowisko się nie trzyma kupy.

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sie 2014, 13:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2013, 09:49
Posty: 267
Wypada przeprosić za nieścisłość z cytowanymi odpowiedziami. Niemniej szkoda, że nie przytoczyłeś następnego zdania:
moderatorzkm pisze:
"Należy podkreślić, że zapisy SIWZ dotyczące wymagań odnośnie pojemności nie uwzględniają podziału na warianty ( z wózkiem lub bez wózka) – z założenia odnoszą się do podstawowego wariantu (czyli bez wózka)".


A także tego, istotnego fragmentu:
moderatorzkm pisze:
W SIWZ nie zostało określone o który wariant odnośnie nominalnej pojemności autobusów chodzi. Z założenia zapisy odnoszą się do maksymalnej pojemności. Gdyby wymagania miały obejmować także miejsce na wózek, zapis brzmiałby np. "(...) łączna pojemność (miejsca siedzące + stojące) minimum 90 miejsc, w tym 1 miejsce na wózek inwalidzki".

_________________
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Browarna 90
82-300 Elbląg
http://www.zkm.elblag.com.pl
tel. 55 230 79 00
fax 55 230 79 01
zkm@softel.elblag.pl
marketingzkm@zkm.elblag.com.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sie 2014, 23:35 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
moderatorzkm pisze:
Takie stwierdzenie jest po prostu niezgodne z rzeczywistością - dziwne, że pada ze strony osoby interesującej się komunikacją miejską w Elblągu...
Poniżej przykładowe zdjęcie.

Nie no, to już jest po prostu mistrzostwo świata - zdjęcie przykładowego autobusu akurat spełniającego wymagania ma argumentować to, że moje stwierdzenie, że większość autobusów tych wymogów nie spełnia, jest nieprawdą? :D Dobrze rozumiem? Nie wiem, jakie studia by trzeba skończyć, żeby nadążyć za logiką ZKM-u... Swoją drogą to jest kolejna z wielu sytuacji, kiedy się zastanawiam, czy to możliwe, żeby ZKM naprawdę nie miał zupełnie świadomości, jak to wygląda w rzeczywistości (bo trudno w to uwierzyć), czy po prostu przyjmują strategię "idziemy w zaparte i udajemy, że jest OK". :?

Ogólnie to temat miejsc i zabezpieczeń dla wózków niespecjalnie ma związek z uwagami dotyczącymi Arrivy, więc prosiłbym kontynuować go w tym wątku:
viewtopic.php?f=10&t=2351 .

Jeżeli chodzi o iveca, to dzisiaj się ostatecznie przekonałem, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Jakiekolwiek argumenty by przywołać, to ZKM i tak będzie powtarzał jak mantrę jedno i to samo, bo tak im pasuje.
scorpio44 pisze:
moderatorzkm pisze:
Sprawa w naszej opinii została wyjaśniona we wcześniejszych postach, więc nie ma potrzeby powielać odpowiedzi.

Szkoda tylko, że nie widzicie, że cała dyskusja w tym wątku udowodniła, że to Wasze stanowisko się nie trzyma kupy.

I na tym (przynajmniej chwilowo) zakończę.

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sie 2014, 00:01 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
Wycieczki osobiste, a także treści zawierające oszczerstwa nie będą tolerowane. Ponieważ nie jest to pierwszy przypadek kiedy Użytkownik narusza regulamin - konto zostanie zablokowane na 7 dni.

Administracja Forum
ZKM w Elblągu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2014, 22:11 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
Czy ZKM nakłada kary na Arrivę za brudne autobusy, które potrafią tydzień w takim brudzie jeździć? Arriva nie ma myjni, poszła na kompromis z PKSem i myje śmierdzącą wodą z myjni PKSu, ale to w tej chwili mało istotne. Arriva może umyć kilka razy wozy pod warunkiem że Arriva będzie na PKSie tankować. Nie wiem jak dogłębnie sprawa ta wygląda, ale w sierpniu miała na bazie Arrivy stać nowa myjnia a nic nie widać by mieli już własną myjnię. A czystość autobusów Arrivy woła o pomstę do nieba. Na fajrant to bym zrozumiał że mogą być brudne, ale z samego rana wyglądające jak po off-roadzie? To lekka przesada.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2014, 15:14 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 16:03
Posty: 952
Lokalizacja: Elbląg
#602 jazda bez przedniego prawego błotnika przez co widać wnętrzności pojazdu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2014, 13:25 
Offline

Rejestracja: 01 lut 2013, 18:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Elbląg
Nick_KM_Elblag pisze:
Arriva może umyć kilka razy wozy pod warunkiem że Arriva będzie na PKSie tankować. Nie wiem jak dogłębnie sprawa ta wygląda

Jeżeli już, to raczej dokładnie na odwrót. :D

_________________
- Panie, pan ludzi wozisz!
- Czasami...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group